Aquila, liderul pieței de distribuție a bunurilor de larg consum din România după cifra de afaceri din 2020, și-a anunțat intenția de a lansa o Oferta Publică Inițială (IPO) de vânzare a unor acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital social, care ar urma să se deruleze ulterior aprobării prospectului de ofertă și admitere la tranzacționare de către ASF.

Oferta va consta, în cazul obținerii aprobărilor necesare, în vânzarea unui număr de maximum 66.666.800 acțiuni nou emise, reprezentând 50% din numărul total de acțiuni emise de Societate la data acestui anunț.

Activitățile principale ale Grupului (format din AQUILA și filialele sale Printex S.A. (în România) și Trigor AVD SRL (în Republica Moldova)) constau în distribuția, logistica și transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuție Retail și HORECA pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO.

Grupul, cu peste 26 de ani de experiență în industria distribuției bunurilor de larg consum din România, are o rețea de distribuție în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezență pe canale precum Retail Tradițional (circa 58.000 puncte de vânzare), Retail Organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) și HORECA (circa 5.000 puncte de vânzare). Activitatea de distribuție desfășurată de AQUILA acoperă circa 90% din universul pieței de Retail Tradițional și Retail Organizat din România, având capabilități de distribuție a produselor din toate categoriile de temperatură.

Grupul este prezent în Republica Moldova prin Trigor AVD, companie care are ca principale domenii de activitate distribuția, depozitarea și transportul național și internațional al bunurilor de larg consum. Principalii furnizori ai Trigor AVD sunt: Unilever, Kimberly Clark, Tchibo și Ferrero. La data de 30 iunie 2021, Trigor AVD avea un portofoliu cu peste 3.000 de clienți.

Complementar distribuției bunurilor de larg consum, Grupul prestează servicii de logistică, prin operațiuni de depozitare, (re-)ambalare și transport intern pe diferite segmente de temperatură: ambient, refrigerat și congelat. Grupul are o capacitate de depozitare de peste 130.000 de paleți în 4 centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și 6 puncte de cross-docking (din care două sunt situate în Republica Moldova), pe o suprafață de depozitare de aproximativ 120.000 metri pătrați.

Adițional, Grupul furnizează servicii de transport internațional de mărfuri. Divizia de transport internațional a AQUILA are o acoperire la nivel european, cu o flotă de 114 camioane de mare tonaj, din totalul de 1648 de autovehicule. Activitatea de transport internațional a AQUILA acoperă 15 țări din Europa.

Grupul este prezent pe piață cu branduri proprii precum Gradena și Yachtis, LaMasa și Frisco.

Conform estimărilor Euromonitor, nivelul vânzărilor bunurilor de larg consum va avea o rată anuală compusă de creștere de 5% până în anul 2025, în Romania. Optimismul consumatorilor se așteaptă să revină gradual la nivelul pre-pandemie, pe măsură ce restricțiile vor fi relaxate și campania de vaccinare va înregistra un progres semnificativ.

Acțiunile Aquila sunt deținute integral, la data anunțului, de 2 persoane fizice, în proporții egale.

Rezultate financiare Aquila

Vânzările Grupului, potrivit situațiilor financiare combinate ale Grupului, au atins, în anul 2020, circa 1.795 milioane RON (înregistrând o creștere de 6% față de 2019), cu un profit net de 60 milioane RON. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane RON și un profit net de 21 milioane RON.

Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu o rată anuală cumulată de creștere (CAGR) de 11,6% din 2018 până în 2020, ca rezultat al eficientizării operațiunilor și portofoliului de produse, precum și prin achiziția Agrirom, care a consolidat poziția pe categoria produselor congelate pe toate canalele de distribuție Retail și HORECA. Distribuția bunurilor de larg consum reprezintă principalul segment de activitate al Grupului, cu o pondere de 92,1% din totalul cifrei de afaceri în anul 2020, celelalte segmente de logistică și transport având ponderi aproximativ egale.

EBITDA Grupului a atins nivelul de 139 milioane RON în 2020, reprezentând o creștere de 41% față de 2019. Pe ultimii trei ani, se observă o creștere de 1,9 ori a EBITDA, această creștere fiind determinată de achiziția Agrirom în 2019 și de soluționarea rapidă a blocajelor de pe lanțul de aprovizionare, ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia COVID-19.

Direcții strategice Aquila în următorii 5 ani

Aquila își propune să își consolideze poziția pe piața de distribuție, logistică și transport a bunurilor de larg consum, prin dezvoltare atât organică, precum și prin achiziții de companii deținătoare de branduri naționale sau companii cu cota de piață semnificativă în categorii complementare, atât în România cât și în țările vecine.

Prin oferta publică inițială la Bursa de Valori București de majorare a capitalului social, pregătim următoarea etapă de dezvoltare a AQUILA, ce presupune achiziții ale unor companii care dețin portofolii importante de branduri de bunuri de larg consum și ale unor jucători din domeniul distribuției. În plus, vizăm, prin majorarea de capital, obținerea de fonduri pentru digitalizarea proceselor noastre, pentru investiții în dezvoltarea brandurilor proprii și pentru capitalul de lucru. Toate aceste direcții de dezvoltare vor contribui la consolidarea poziției noastre de lider și vor genera surse de venit suplimentare, care vor aduce plus valoare companiei și acționarilor săi”, a declarat Vasile Constantin Catalin, CEO al AQUILA.

Sursa foto: Aquila

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri