Ne deplasăm cu mașini și biciclete hibride... Iar de aproape un an, pandemia ne-a forțat să ne întâlnim... hibrid.

Ce este, de fapt, întâlnirea-hibrid?

Este o întâlnire facilitată de tehnologia de conferință audio și video, cu un accent puternic pe conținutul partajat, la care unele persoane participă de la birou, în timp ce altele se alătură de la distanță, conform Barco.

Specialiștii în marketing digital de la Barco spun că una din patru întâlniri se desfășoară, astăzi, în sistem hibrid. Iar, acest număr va crește în viitor, atunci când restricțiile actuale vor fi diminuate sau eliminate.

Potrivit studiilor elaborate de Barco, ședințele se vor ține în trei moduri:

  • 38% doar de la distanță
  • 33% doar față în față
  • 29% în sistem hibrid

S-a remarcat și faptul că 67% din eșantionul analizat de Barco preferă videoconferința în defavoarea audio-conferinței, iar 75% preferă întâlnirile programate și nu pe cele ad-hoc.

Lieven Bartier, Global Marketing Manager, a semnalat, în cadrul Future WorkTech Forum 2021, cinci tendințe în ceea ce privește organizarea muncii, respectiv:

  • Lucrul de acasă va fi de maximum două zile pe săptămână.
  • Întâlnirile hibride devin noul normal.
  • Întâlnirile planificate și structurate sunt preferate în defavoarea ședințelor improvizate.
  • Majoritatea oamenilor organizează videoconferințe prin intermediul unui laptop, mai degrabă decât prin alte dispozitive mobile sau platforme virtuale de săli de ședințe.
  • Accesul facil și experiența utilizatorilor sunt esențiale.

Pentru a asigura o experiență bună tuturor participanților, „no matter where they are”, companiile trebuie să ofere o infrastructură adecvată astfel încât întâlnirile să aibă loc în mai multe locații (acasă, locul de muncă și alte locații, cum ar fi birourile satelit) la cel mai înalt standard calitativ.

După luni bune de lucru cu Zoom și nu numai, este clar că apelurile video sunt epuizante întrucât consumăm mai multă energie încercând să procesăm expresiile faciale și limbajul corpului într-un cadru digital. La aceste aspecte se adaugă și inevitabilele disfuncționalități tehnice.

De la începutul pandemiei, întâlnirile de tip hibrid au luat amploare, iar angajatorii caută să faciliteze o colaborare „perfectă” între angajații care lucrează parțial de la distanță și parțial la birou.

Angajații așteaptă instrumente care să îi ajute să obțină o implicare mai mare și care să permită o mai bună colaborare cu colegii. Partajarea conținutului în interiorul și în afara sălii de ședințe ar trebui să se facă simplu și fără bătaie de cap. Soluțiile tehnice de facilitare a întâlnirilor hibride vor avea nevoie de o doză adecvată de flexibilitate și ușurință în utilizare.

Nu va fi surprinzător, în viitor, să vedem instrumente de realitate virtuală în sala de ședințe care vor permite participanților de la distanță să apară „în persoană” în acea încăpere.

Inteligența artificială va face posibilă chiar oferirea de sugestii despre cum să îmbunătățim productivitatea în cadrul întâlnirilor noastre viitoare. Scenarii SF acum, însă parte din realitatea viitorului apropiat vor fi:

  • Primirea unui reminder automat pentru a trimite agenda întâlnirii și un reminder pentru a termina întâlnirea la timp.
  • Aplicații care ne vor sugera să punem întrebări pentru a implica în discuții colegii mai tăcuți.
  • O aplicație care poate scădea temperatura din cameră, poate modifica gradul de iluminare și ergonomie sau ne poate oferi un exercițiu de relaxare dacă „simte” puseuri ale tensiunii arteriale.

În 2021, soluțiile tehnice vor continua să revoluționeze locul de muncă, iar sala de ședințe nu va mai fi ce a fost.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri