Ce-ar fi daca ai putea sa strangi sub o singura umbrela toate femeile antreprenor si impreuna sa lupte pentru reprezentativitate? Pornind de la aceasta intrebare, Cristina Chiriac, fondatoarea business-ului Flori de Ie, a pus bazele Federatiei Patronatelor Femeilor Antreprenor din Romania, organizatie care aduna pana in acest moment Patronatul Femeilor Antreprenor si Patronatul Femeilor din Mestesugarit, Asociatia Freelancerilor si Asociatia Nationala a Antreprenorilor.

Demersului initiat de Cristina Chiriac i s-au alaturat mai multe reprezentante ale antreprenoriatului feminin, in acest moment federatia avand peste zece membri care se ocupa de organizare si functionare.

“In primavara anului 2017 am fost intr-o excursie in Bucovina si, stand de vorba cu cateva antreprenoare cu state vechi in Romania despre economia romaneasca, am primit aceasta intrebarea de la care a pornit totul. Pe moment mi s-a parut imposibil, sau oricum extrem de dificil deoarece cunosc cat de controversata este societatea romaneasca. Insa ideea a fost atat de bine primita de catre antreprenoarele care s-au si alaturat miscarii incat uite-ne aici, la nici un an, lansand pe 8 martie Federatia Patronatelor Femeilor Antreprenor”, spune Cristina.

Care sunt nevoile in aceasta zona si cum incearca Federatia sa vina in sprijinul comunitatii de femei antreprenor? “Romania antreprenoriala este faramitata in zeci de bucati, macinata de orgolii si de mandrie, uitand ca scopul principal este sa devenim o voce puternica care sa apere interesele antreprenorilor. In Romania nu exista un patronat care sa sustina si sa militeze pentru drepturile femeilor antreprenor, desi exista o politica prioritara in acest sens in viziunea UE, acest demers se aseaza, in sfarsit, pe un fagas normal in Romania. In Europa, in fiecare an sunt oferite 4 milioane de locuri de munca de catre IMM-uri. Tocmai de aceea in anul 2013 Comisia Europeana a adoptat planul de actiune al programului Antreprenoriat 2020, pentru a valorifica potentialul antreprenorial al Europei”, explica Chiriac.

Conform studiului Mastercard din 2017 asupra antreprenoriatului feminin in 54 de tari din lume, Romania se situa pe locul 28, cu doar 25,3% din totalul numarului de afaceri detinute de femei, comparativ cu 30,8% in Spania, 29,6% in Polonia si 27,8% in Ungaria.

“Suntem inca departe, mai avem multe de recuperat, de aceea cred ca timpul trebuie folosit in favoarea noastra. Aceste date releva faptul ca exista o stransa corelatie intre bunul mers al economiei romanesti si rata de crestere/descrestere a antreprenoriatului, de aceea atragem atentia inca o data asupra faptului ca mediul antreprenorial are nevoie de stabilitate economica si chiar politica, pentru a se dezvolta armonios”, spune fondatoarea FPFA.

Cultura si educatia antreprenoriala din Romania absorb de la un an la altul modele de succes si strategii castigatoare, in ciuda contextului nefavorabil din punct de vedere economic. Trebuie sa recunoastem faptul ca reperele de acest gen nu sunt foarte multe si asta se datoreaza in mare parte inadvertentelor si schimbarilor dese care survin in planul politicilor fiscale si al legilor adresate mediului de afaceri propriu-zis, aspecte care influenteaza in mod nefast dezvoltarea mediului de afaceri. Exista un potential urias in zona antreprenoriatului de gen feminin, exista aptitudini, creativitate, stiinta. Si cu toate astea nu exista o comunitate de business unita, cu o voce puternica si unitara in mediul antreprenorial feminin din tara noastra.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri