Pentru Narcisa Niculescu, la fel ca pentru numeroși alți antreprenori, pandemia a venit cu numeroase schimbări de direcții la nivel de business. De 11 ani, antreprenoarea conduce Content Media Consulting, o companie ce oferă colecționabile (CD-uri, DVD-uri, colecții de cărți) pentru publicațiile din distribuția de presă din România. Compania încă mai funcționează însă viitorul său pare incert, dat fiind faptul că piața de presă scrisă s-a restrâns foarte mult, mai ales odată cu venirea crizei sanitare. Întreaga situație a pus-o pe gânduri pe Narcisa, dar nu pentru mult timp, pentru s-a reapucat de treabă. Așa s-a născut „De-a joaca”, un magazin online de jucării educaționale pentru copii, o dorință mai veche de-ale sale.

„De mult timp mă gândeam la un magazin online de jucării, dar visul a devenit realitate când am devenit mamă. Abia când cei mici au început să-mi ceară tot felul de lucruri văzute la TV, care nu aduceau niciun aport educațional dimpotrivă, mi-am dat seama de importanța unor jucării care să contribuie cu adevărat la creșterea și la educația lor”, a declarat pentru wall-street.ro, Narcisa Niculescu, fondatoarea afacerii cu jucării „De-a joaca”.

Afacerea a luat naștere la începutul anului trecut, iar norocul a fost că pandemia de COVID-19 a prins-o pe Narcisa Niculescu cu site-ul „cât de cât pus la punct”, după cum ne-a povestit chiar ea, lucru ce i-a permis ca în martie 2020 să lanseze prima campanie de promovare a site-ului. Investiția inițială în business a fost de 30.000 de euro, aici fiind incluse cheltuielile de setare a platformei și costurile de promovare a afacerii.

Pe site-ul „De-a joaca”, părinții găsesc de la jocuri și jucării, până la cărți de povești, ghiduri de parenting sau sfaturi și idei pentru problemele lor. În pandemie, cele mai căutate au fost jocurile de familie (de exemplu Jocul Gâștelor), puzzle-urile, jocurile de îndemânare, cele de logică, dar și jocurile care au în prim-plan experimente știintifice.

De-a Joaca

Citește și: Povestea companiei care creează mobiliere multifuncționale pentru copii

Un business la început de drum, dar care „joacă” cu ambiție pe piața celor mari

Chiar din primele luni după ce a fost fondat, afacerea Narcisei a adus ulterior ca unic distribuitor în România un brand italienesc de produse educaționale, Ludattica, unde doar investiția în marfă a fost de aproximativ 50.000 euro.

Cea mai mare provocare a fost și este în continuare dezvoltarea campaniilor de marketing în online. Este un domeniu în continuă transformare. În online este foarte greu să ajungi la publicul tău, să reușești să comunici și să te faci văzut, mai ales în condițiile în care există marii retaileri online și magazinele online de specialitate, care au mult know-how și bugete de marketing cu care nu te poți compara.

Narcisa Niculescu

Antreprenoarea spune că se află în căutare de alte branduri internaționale de produse educaționale pe care să le aducă în portofoliul său și speră ca târgurile internaționale de profil să se reia cât mai curând pentru a putea intra în contact cu cât mai multe astfel de branduri.

Deschiderea unui magazin în format fizic cred că s-ar putea susține financiar doar dacă am avea mai multe branduri aduse în exclusivitate în România. Mai mult, asta ar însemna și o investiție enormă în stocuri, pe care nu ne-o permitem în acest moment. Suntem însă deschiși la idee, ne-ar plăcea să existe un loc în care oamenii să poată vizualiza mai bine produsele și poate chiar să creăm un spațiu de joacă, la propriu, pentru cei mici și un spațiu de inspirație pentru cei mari”, a mai precizat fondatoarea „De-a joaca”.

Până atunci însă, Narcisa se bucură că a început să primească tot mai multe comenzi și din orașe mai mici ale României, nu doar din București, Cluj și Iași, semn că „educația este apreciată indiferent de zonă”, după cum spune chiar ea.

Piața produselor educaționale este în continuă creștere, și asta pentru că generația actuală de părinți vine cu niște răni și neajunsuri trăite imediat după comunism. Poate că nu e valabilă generalizarea, nu dați cu pietre, însă cred că noi suntem generația de părinți care își dorește să auda `1000 de da pentru fiecare nu` primit în copilărie. Și de aici vine nevoia părinților actuali, de a apleca urechea și la alte forme de educație, mai mult non-formală decât cea primită în sistemul clasic educațional.

Narcisa Niculescu, fondator „De-a Joaca”

Compania are în prezent cinci angajați și colaborează cu mai multe agenții și specialiști în publicitate, SEO, PR și digital.

Un antreprenor la început de drum, dacă nu are puțină experiență în domeniu, se va lovi de toate `tocurile` de sus. De asemenea, mi se pare foarte important și greu în același timp să găsești oamenii potriviți pe care să-i ai alături. Cred că sunt foarte puțini oameni cu adevărat bine pregătiți într-un anumit domeniu și îndeajuns de flexibili cât să țină pasul cu schimbările din diverse industrii”, a mai spus fondatoarea afacerii.

În 2020 afacerea cu jucării a Narcisei a înregistrat vânzări de aproximativ 120.000 de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri