Comertul online, unul dintre putinele domenii care au crescut chiar si in criza, l-a atras si pe Mihai Brehar, un clujean de 27 de ani care a inceput sa ofere asistenta tehnica pentru dezvoltarea magazinelor online de aproximativ sapte ani.
De doua saptamani, el a lansat insa si o platforma specializata pentru realizarea si dezvoltarea magazinelor online si spera ca aceasta sa-i aduca nu doar clienti romani, ci si din Germania ori SUA.

Antreprenorul a inceput sa lucreze la dezvoltarea platformei Avanticart.ro din 2007, iar investitia a constat doar in timpul sau, nefiind necesara si o anumita suma de bani.

Pentru ca si-a dorit sa testeze programul inainte de a veni cu el pe piata, in 2008 a lansat Sosetaria.ro, un magazin online in care se comercializeaza sosete, printre produsele cu cele mai mari vanzari numarandu-se ciorapii medicinali si cei pentru gravide.

“Am vrut ca astfel sa pot utiliza zi de zi platforma si sa vad toate problemele care pot aparea”, a explicat, pentru Wall-Street, Mihai Brehar (27 de ani).

Ideea de a lansa un magazin de sosete nu a fost intamplatoare.

In 2004, cand era student in anul al treilea la Facultatea de Matematica si Informatica (Universitatea Babes-Bolyai), unul dintre prietenii tanarului a trebuit sa renunte la contractul cu un client german si astfel Brehar a ajuns sa dezvolte un site specializat in comercializarea de sosete, care in prezent are vanzari anuale de circa un milion de euro piata germana.

Pe de alta parte, sosetaria.ro a ajuns anul trecut la vanzari de circa 1.000 de euro pe luna.

Experienta acumulata cu acest magazin online, dar si cu alte opt site-uri pentru care a lucrat din 2003 pana acum, l-a determinat pe Mihai Brehar sa lanseze in urma cu doua saptamani Avanticart.ro, o platforma specializata pentru dezvoltarea de magazine pe Internet.

Platforma ofera facilitati precum posibilitatea de a intocmi facturi, de a gestiona stocul, de a face receptii de marfa si de a accepta plati online cu cardul, insa serviciile de consultanta pot fi legate atat de probleme tehnice, cat si de promovare.

Serviciile pornesc de la 25 de euro pe luna si pot ajunge pana la 999 de euro, insa in tariful de aproape o mie de euro circa jumatate este bugetul necesar pentru campaniile prin Google Adwords.

Din ianuarie de cand a inceput sa ofere consultanta pentru diferite magazine online a castigat patru clienti care vor sa comercializeze piese auto, mobila, produse bio, dar si haine pentru copii.

Deocamdata acesti clienti au optat pentru oferta de baza pentru consultanta, dar, dupa cum spune Brehar, cele trei pachete prezentate pe site nu sunt singurele oferite, utilizatorii avand, de asemenea, posibilitatea sa aleaga diferite functionalitati si sa plateasca doar ceea ce folosesc.

Cu toate ca cei care au optat de la inceputul anului pentru serviciile Avanticart au dorit cea mai ieftina oferta, Mihai Brehar spune ca in cei sapte ani de cand lucreaza in domeniu a observat ca antreprenorii sunt dispusi sa plateasca intre 1.500 si 4.000 de euro pe luna pentru consultanta in ceea ce priveste un magazin online.

Anul trecut, BMR Soft, compania care detine platforma Avanticart.ro, a avut afaceri de 40.000 de euro si un profit intre 10-20%.

Pe de alta parte, antreprenorul isi doreste ca in 2010 sa atraga cel putin cinci clienti si sa mentina atat cifra de afaceri, cat si profitul firmei la nivelul anului trecut.

Pana acum, veniturile companiei care are trei angajati au provenit mai ales din proiectele de externalizare de servicii pentru clienti din Germania ori Statele Unite, tari in care Brehar doreste ca in aproximativ un an sa lanseze Avanticart prin intermediul prietenilor si cunostintelor.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri