Bucurestenii merg la restaurante pentru ca nu sunt nevoiti sa mai gateasca, pentru ca atunci cand mananca in oras pot sa socializeze mult mai usor si pentru ca le place mancarea pe care o comanda, arata un studiu realizat de Unilever Food Solutions .
Astfel, femeile din Bucuresti prefera sa manance in oras pentru ca nu sunt nevoite sa gateasca (22%), pentru ca pot socializa (15%), pentru ca le place mancarea (13%), precum si atmosfera (10%).

Pe de alta parte, barbatii bucuresteni prefera sa manance in oras pentru ca le place mancarea (16%), pentru ca nu sunt nevoiti sa gateasca (16%), pentru ca pot socializa (15%) si pentru ca se pot bucura de o mare varietate de feluri de mancare (9%).

Practic, cel mai important motiv pentru care consumatorii bucuresteni, barbati si femei, mananca in oras este acela ca reusesc sa se intalneasca cu prietenii si cu familia si pentru ca se bucura de noi experiente culinare la fiecare iesire.

Conform studiului, mancatul in oras este pentru barbati un proces emotional (ies in oras sa manance pentru ca le place mancarea), pe cand, pentru femei, mancatul in oras are mai degraba un scop functional (acestea nu mai vor sa petreaca atat timp in bucatarie gatind)

Ce le place bucurestenilor sa manance cand ies in oras?
Mancarea traditionala este pe primul loc intre preferintele bucurestenilor (51%), pentru ca le place gustul preparatelor traditionale (38%) si pentru ca sunt deja obisnuiti cu ele (22%).

Pe locul doi in topul preferintelor culinare este bucataria italiana (20%), deoarece consumatorilor le plac pastele (34%), dar si pentru ca preparatele culinare specifice aceste bucatarii pot fi gatite repede si nu sunt nevoiti sa astepte atat de mult sa le fie servita mancarea comandata(11%).

In topul preferintelor bucurestenilor se numara si bucataria chinezeasca (10%), aleasa pentru ca preparatele sunt condimentate si diverse. Bucataria libaneza (6%) si cea arabeasca (5%) se afla si ele printre primele bucatariile preferate de consumatorii capitalei.

Ce isi doresc bucurestenii cand ies in oras?
Bucurestenii isi doresc ca serviciile si servirea sa fie mai bune (21%), chelnerii mai prietenosi (19%) si preturile sa fie mai mici (12%).

De asemenea, ei considera important sa afle informatii nutritive despre mancarurile pe care le comanda. Circa 50% dintre respondenti vor sa stie ce contine mancarea comandata, pentru ca sunt interesati sa aiba o viata sanatoasa (30%) si pentru ca vor sa-si pastreze greutatea sub control (27%).

Ce nu le place consumatorilor cand mananca in oras sunt calitatea serviciilor, faptul ca localurile sunt prea aglomerate si zgomotoase si mancarea nu este buna/sanatoasa (nu cunosc sursa ingredientelor), precum si faptul ca sunt nevoiti sa astepte prea mult pentru mancarea comandata.

Bucurestenii sunt dispusi sa plateasca mai mult la restaurant

De asemenea, bucuresteni isunt interesati de masurile sustenabile pe care le adopta restaurantele unde mananca pentru reciclarea deseurilor alimentare.

Ei ar plati mai mult pentru mancare in restaurantele care limiteaza cantitatea de deseuri produsa si impactul negativ al acestora asupra mediului (59% dintre barbati, 64% dintre femei), pentru mancarea servita in localurile care folosesc ambalaje si materiale reciclabile (59% dintre barbati, 64% dintre femei), dar si pentru mancarea servita in locurile care urmeaza indicatiile pentru sustenabilitate ale guvernului sau ale ONG-urilor (54% dintre barbati, 54% dintre femei)

Restaurantele arunca la nivel global trei milioane de tone de deseuri alimentare, dintre care un milion de tone provin din mancarea pe care clientii o lasa in farfurie atunci cand nu pot manca tot ce au comandat, potrivit unor date ale Unilever Food Solutions.

Compania a lansat o campanie prin care incearca sa ii convinga pe romani sa isi ia mancarea la pachet atunci cand nu reusesc sa manance toate alimentele pe care le-au comandat.

Citeste si: Cat platesc restaurantele pentru ca romanii lasa mancarea in farfurie. Cum vrea Unilever sa-i convinga sa o ia acasa

Studiul Habits and Experiences related to eating out of home a fost realizat in septembrie 2011 de IMAS pentru Unilever Food Solutions pe un esantion reprezentativ la nivelul Bucurestiului pentru populatia de 18-64 ani (300 persoane). Au fost intervievate persoane care iau masa in oras sau isi comanda mancare cel putin o data pe saptamana, pentru oricare din cele trei mese principale ale zilei. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit pe gospodarie mai ridicat (peste 1100 lei/luna) si educatie medie si inalta.

Sursa foto: Andalucia.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri