Târgul de Turism este unul dintre evenimentele așteptate de români pentru a mai lua o pauză de la rutina zilnică. Organizat la Romexpo, pe o suprafață întinsă, târgul găzduiește touroperatori, agenții de turism sau hotelieri. Wall-Street.ro a aflat cum stau lucrurile în primele zile ale evenimentului.

Zarva se simte încă de la intrare, iar așteptările sunt diverse. Unii speră la oferte cât mai bune, iar ceilalți speră la cât mai multe vânzări. Începutul sună promițător pentru ambele categorii.

Și intrăm...Varietatea este atât de mare, încât nu știi de unde să începi. Scanezi cu privirea și mergi către cele mai extinse standuri. Grecia, Turcia, Spania îți iau ochii de cum intri. Ecrane late și bannere care anunță discounturi, destinații și noi experiențe întâlnești la tot pasul.

Cu un start stângaci din cauza vremii mohorâte, cel mai probabil, târgul nu a avut parte de prea mulți vizitatori. Însă participanții sunt optimiști și estimează un boom pentru weekend.

Citeste si:
Un român a dat aproximativ 8.000 de euro pe o vacanță. Ce include...
Un român a dat aproximativ...

Fiind dimineață nu este atât de aglomerat, sunt doar câțiva oameni care privesc întrebător la pliantele și cărțuliile aflate la îndemâna tuturor. Parcă și-ar dori să întrebe ceva, dar nu știu de unde să înceapă.

Dar întrebarea pe care o așteptăm cu toții este ce caută românii pentru vacanțele lor. Ei bine, caută plajă, soare, nisipuri calde, într-un cuvânt, exotic. Și să nu uităm de all inclusive.

Chiar dacă sunt încă într-o căutare și sortare a pieței, așa cum transmit reprezentanții HolidayOffice, românii își manifestă interesul pentru vacanțele calde.

La Paralela45, situația e similară. Oamenii sunt interesați de Turcia, dacă vin cu familiile și cu copiii, sejururi de șapte nopți all inclusive. Grecia este aleasă pentru costurile mici, iar Spania se află în topul turismului individual și rebel.

Citeste si:
Aegean Airlines preia 25% din capitalul companiei aeriene Animawings
Compania aeriană Animawings...

De asemenea, Thailanda este încă o destinație care conturează ideea de exotic a românilor, susțin cei de la Karpaten.

Continuând lista turoperatorilor, la Christian Tour s-a finalizat oferta de cazare în Grecia la un 1 euro. Cei care s-au prezentat în prima zi a evenimentului au luat cu asalt reprezentanții touroperatorului. Grecia a menținut trendul vacanțelor ieftine, un zbor charter până în Creta fiind 290 de euro/ persoană. La polul opus, cea mai scumpă vacanță achiziționată a fost în valoare de 3.580 de euro/ persoană, pentru un circuit în America de Sud (Brazilia și Argentina). Pe lista căutărilor turiștilor se mai află Bulgaria și Egiptul.

Citeste si:
Lucruri pe care hotelierii le ascund
Lucruri pe care hotelierii le...

Israelul este și el o destinație căutată, mai ales pentru pelerinajele și mirajul țării sfinte. Cei de la Ministerul de Turism al Israelului au pregătit un drum cu trenul de 20 de minute și 4 euro de la Tel Aviv până la Ierusalim, pentru o mai bună cunoaștere a țării.

De asemenea, românii au manifestat interes și pentru croaziere. Astfel, Marea Nordului a fost epuizată, iar Caraibele o urmează „cu încăpățânare”, menționează cei de la CruiseHub.

Dar să revenim puțin pe meleaguri autohtone, unde Bucovina, Țara Hațegului, Timișoara sau litoralul românesc se află la mare căutare.

Conform reprezentațiilor agențiilor, aceștia au înregistrat o ușoară creștere de 10% a interesului românilor față de propria țară. Anul trecut, cei care s-au arătat mai interesați de excursii prin România au fost turiștii străini.

Surprinzător, găsești și standul CFR-ului. ”Oamenii vin așa și așa”, îmi transmite jovial domnișoara de acolo. ”Sunt interesați pentru că e mai rapid trenul, dar și mai ieftin”, mai adaugă ea.

O primă zi în târg este insuficientă pentru studierea tuturor ofertelor prezente. Însă românii caută să negocieze vacanța la touroperatorul pe care l-au utilizat și în trecut. Rămân fideli agențiilor și prin aceasta, mai speră la un mic discount în plus.

Wall-Street.ro recomandă și: TOP 10 cele mai neobișnuite restaurante din lume.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Negocierea in retail. Sabin Gilceava: Unele negocieri dureaza 2 ani
Setari Cookie-uri