Achizitiile online sunt dominate de tricouri, incaltaminte sport si bluze, in timp ce in offline lumea achizitioneaza blugi, sosete/lenjerie intima si pe locul trei, tricouri. “Lumea achizitioneaza in offline pentru a simti produsul sau pentru ca nu stie exact ce marime poarta. Barierele tin, in general, de informare sau cu procesul de retur, in timp ce online-ul are marele avantaj ca poti achizitiona oricand, comod, economisind timp valoros. Totodata, promotiile online sunt mai vizibile”, puncteaza managerul FashionDays.

Numarul de produse in magazinul FashionDays s-a ridicat in iunie la 71.000 de produse, in crestere de la 43.000 in iunie 2017. “Black Friday-ul il vom ataca tot cu o crestere de 70-90% a gamei de produse”, previzioneaza managerul business-ului.

“Canalele pe care facem marketing s-au digitalizat mai mult si este extrem de importanta aplicatia mobila, in care investim din ce in ce mai mult”, spune Robert.

Cautarile interne in FashionDays s-au ridicat in intervalul ianuarie-iunie 2018 la 3,39 milioane, in timp ce in acelasi interval din 2017 s-au ridicat la 2,78 milioane.

Retrospectiva 2018 in piata...
Citeste si: Cum a fost 2018 pentru piata de fashion din Romania

Mobile-ul acopera 65% din trafic in prezent, in crestere de la 60% in 2017. “Probabil o sa ajungem la 70% mobile, dar nu va mai evolua atat de repede. Ce s-a intamplat insa a fost migratia banilor catre mobile – veniturile din mobile se ridica in prezent la 72% din total, aplicatia de mobil aducand peste 60% din aceasta pondere, restul fiind din site-ul responsive. Cosul mediu este, de asemenea, mai mare in aplicatie”.

Top categorii de produse si orase

Incaltamintea acopera 25% din totalul comenzilor, urmata de imbracaminte pentru femei, 22%, iar incaltamintea pentru barbati acopera 14%. Top brand-uri sunt Nike, Zee Lane (10% din produsele vandute, brand propriu al FashionDays.ro), Puma, Guess, Adidas sau Levi’s.

Bucurestiul acopera 37% din totalul vanzarilor, Ilfov 9%, urmate de Constanta (4%), Cluj-Napoca (3%) si Timisoara. “Livrarea in aceeasi zi sau next day pentru Bucuresti a dus la cresterea vanzarilor in capitala. Daca putem sa aducem in continuare servicii extrem de bune la livrare si retur o sa se simta si la nivel de business”.

FashionDays se foloseste de cele 15 showroom-uri ale eMag, 5% din livrari fiind realizate in aceste locatii in orasele in care se afla acestea. Serviciul a fost deschis in luna mai. Totodata, compania a integrat Posta Romana (600 de puncte de lucru), 9% din comenzi fiind livrate in luna iunie in oficiile acestea. Per total, 14% din comenzi sunt livrate in offline, desi compania nu si-a axat comunicarea pe acestea.

Inedit: Wall-Street.ro...
Citeste si: Inedit: Wall-Street.ro afirma, expertii eCommerce noteaza

Compania permite si same day delivery, pentru o taxa de circa 15 lei, 13,5% din coletele din Bucuresti si Ilfov fiind livrate astfel. “Daca comanzi la 11 seara, aproape 80% din comenzi vin a doua zi”, mai puncteaza Robert Berza. La nivel de business/bani, ponderea pe sexe este destul de apropiata. Cosul mediu de cumparaturi a crescut cu circa 8-10% de la an la an, la circa 300 de lei.

Totodata, 33% din retururi se realizeaza in showroom-uri, in orasele care au showroom-uri, banii fiind returnati clientilor, in aceste situatii, in maxim 2 zile.

Fiecare brand si categorie de produse sunt analizate in functie de profitabilitate

“In ultimul an ne-am uitat foarte mult pe date si am incercat sa corelam cresterea de business cu un obiectiv de profitabilitate extrem de clar, la nivel de companie, dar si tara in care actioneaza FashionDays”, spune Robert Berza.

Compania a renuntat la anumite branduri care nu au fost profitabile, nu sunt dintre cele mai importante/de volum, dar era clar ca ceva este in neregula acolo asa ca FashionDays nu le va mai comanda. “Ne dorim o crestere controlata. Sunt companii care raporteaza cresteri spectaculoase, la hectar, noi preferam sa fie legata de profitabilitate. Si asta am facut cu atentie in ultima vreme – sa analizam produsele si zona lor de profit”.

Cum motivezi angajatii din...
Citeste si: Cum motivezi angajatii din Generatia Z

In decursul anului fiscal FashionDays va putea vorbi de profitabilitate in Romania. “Pentru Ungaria este o zona mai complicata, intrucat nu exista autostrazi deci costurile sunt destul de ridicate, si atunci ne asiguram ca avem o alta strategie de profitabilitate”.

Preturile cresc din cauza inflatiei si a cursului valutar. “Majoritatea brandurilor nu sunt romanesti, asa ca le cumparam la 4,6 lei/euro, nu la 4,4, deci ne afecteaza. Ce facem insa prin analiza aceasta este sa devenim mai eficienti, asa ca in loc sa marim clientului pretul cu 5%, negociem volume mai mari, deci primim un deal mai bun asa ca deocamdata inflatia si scaderea puterii leului nu se resimt puternic”.

Toti suntem cu ochii pe Guvern, dar mediul de business se uita si la PIB per capita

“Toti suntem intr-un fel sau altul cu ochii pe Guvern, dar noi, mediul de business, ne uitam si la cifrele macro: Romania creste, oricat de mult petrecem in Piata Victoriei si asta se vede si in PIB per capita, care a crescut constant”, spune Robert Berza.

Salariile cresc – cele de stat mai mult decat cele private, dar realitatea este ca se trag unele pe altele in sus, iar ritmul de crestere al salariilor este mare, considera managerul.

“Daca inainte de criza bogatia unei familii statea preponderent in locuintele detinute, raportul s-a schimbat – acum, un sfert din avutie este in bani. Oamenii incep sa nu mai investeasca doar in imobiliare ci sa investeasca si in consum. Daca tara o duce bine, daca digitalizarea tarii creste, si eCommerce-ul o sa creasca”, conchide managerul FashionDays.