Cum a afectat pandemia bugetele de Facebook Ads ale companiilor din România

În perioada de izolare din primăvară, parcă timpul a stat pe loc. Majoritatea firmelor au oprit sau redus la minimum promovarea prin Facebook Ads, fapt care a dus la o scădere medie cu 30% a costurilor de afișare a reclamelor plătite. Însă, lucrurile au început să revină la normal. Din iunie, acestea au început să crească. Acum, avem costuri de afișare cu până la 30% mai mari față de o perioadă normală.

„Aceste fluctuații influențează foarte mult interacțiunea, iar în prezent este o provocare mai mare să obținem aceleași rezultate cu aceleași bugete”, menționează Ovidiu Bălcăcian, Social Media Campaigns Manager la The Pharmacy, agenție cu peste 8 ani de experiență în performance marketing.

Având în vedere tendințele și costurile din timpul pandemiei, pentru a obține rezultate în viitorul apropiat, bugetele de marketing online ar trebui modificate, chiar crescute. Însă, nu doar bugetele. Este nevoie de diversificare pentru ca un brand să joace un rol important pe piață pe termen lung.

Consumatorii au un apetit mai mare pentru mediul online în această perioadă și este o ocazie foarte bună pentru a crește. De aceea, orice scădere sau oprire temporară a campaniilor de Facebook Ads se va vedea pe termen lung.

Cum atragem clienți prin Facebook Ads în perioada de criză

În această perioadă este necesară o strategie comercială mult mai coerentă și diversificată. Este nevoie de mai multe motive pentru a atrage atenția potențialilor clienți.

Spre exemplu, pentru afacerile din eCommerce, cele mai de succes tactici ar fi: transport gratuit, reduceri reale și credibile, promoții constante cu mesaje ancorate în contextul actual, aducerea unor game noi de produse și amplificarea ofertei.

Deși nimic nu pare nou, toate acestea sunt metode care vor face diferența între brandurile care luptă pentru cotă de piață și cele care luptă pentru a supraviețui. Consumatorii cumpără acum, online, mai mult ca oricând. Însă, au nevoie de motive, nu doar de aceleași campanii, pe aceleași game de produse, ca și înainte de pandemie.

Orice brand care decide să pună capăt promovării online în această perioadă, atunci când se va întoarce, este posibil să nu mai aibă loc de concurență.

„Piața de Facebook Ads este deja foarte aglomerată, iar orice ezitare în a investi poate aduce un mare minus pe termen lung. Aici vorbim despre dezvoltarea unui istoric în campanii, a unei poziții favorabile pe piață și a strategiei de branding”, a mai declarat Ovidiu Bălcăcian.

Tendințe în folosirea Facebook Ads pe timp de pandemie

Una din cele mai comune tendințe în rândul companiilor românești, preponderent din portofoliul The Pharmacy, a fost aceea de a crește bugetele pentru PPC Marketing.

În perioada iulie – septembrie, bugetele au crescut cu o medie de 20%. Însă, Facebook este o platformă extrem de sensibilă la fluctuații.

De asemenea, s-a pus mai mult accent și pe campaniile de retargeting, în special cele de abandon coș pentru magazinele online, fapt ce a avut o rată de conversie foarte bună.

În ciuda nesiguranței din piață, companiile care vând exclusiv online au înregistrat creșteri de până la 30% în vânzări față de anul 2019. Însă, această statistică este valabilă și la nivelul bugetelor investite, care au crescut proporțional.

Cum a afectat campania electorală bugetele de Facebook Ads

În luna septembrie, campania electorală a reprezentat o mare provocare în ceea ce privește gestionarea eficientă a bugetelor.

Facebook este o platformă extrem de sensibilă la fluctuații, de unde achiziționăm spațiu pentru afișare. Însă, atunci când spațiul este deja limitat, piața fiind matură, o campanie electorală care aduce o creștere mare a cererii de achiziționare a spațiului nu face altceva decât să mărească numărul de competitori pentru același spațiu limitat. Consecința directă este creșterea prețurilor de afișare.

De aceea, în luna septembrie am observat o crește generală a prețurilor, cauzate de campania electorală, cu 30%.

Cererea pentru Facebook Ads, din ce în ce mai mare

Anul acesta, în ciuda crizei cauzate de pandemie, a adus o creștere a portofoliului The Pharmacy cu până la 20%. Iar tendința pare să se accelereze până la finalul anului.

A crescut numărul de proiecte gestionate proporțional cu numărul companiilor care au optat pentru servicii Facebook Ads, unele dintre ele pentru prima dată.

În general, cele mai mari creșteri sunt la nivelul magazinelor online, preponderent din nișe precum home & deco, baby, bijuterii, electronice și IT, alimente, suplimente nutritive.

Mici scăderi sunt în domenii precum fashion și travel, sau cele care depind de organizarea de evenimente sau călătorii.

The Pharmacy este una din cele mai competitive agenții de PPC Marketing din România, cu peste 3,5 milioane de Euro buget administrat anual pentru peste 100 de companii și o experiență de peste 8 ani în domeniu. Pentru mai multe detalii despre echipa lor și rezultatele aduse pentru clienți, accesează www.thepharmacy.ro


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri