Din 28 mai intră în vigoare noi reguli pentru comercianții din România, fiind modificată legea privind combaterea practicilor incorecte. Vor fi redefinite aceste practici, iar cumpărătorii vor putea obține înlocuirea produselor sau returnarea banilor printr-o simplă plângere la ANPC privind astfel de practici.

În modificările aduse legii se precizează că ”Consumatorii afectaţi de practicile comerciale incorecte au dreptul la măsuri de remediere pentru a se elimina toate efectele respectivelor practici incorecte, fără costuri, după cum urmează:
a) înlocuirea, reducerea preţului sau încetarea contractului şi restituirea contravalorii produsului sau serviciului, după caz;
b) despăgubiri pentru prejudiciul suferit de consumator;
c) în cazul în care se constată deficienţe în primele 30 de zile de la achiziţia produsului sau serviciului, se dispune direct înlocuirea acestora”.

Citește AICI textul integral al legii, cu modificările care intră în vigoare de la 28 mai.

Practic, printr-o simplă plângere a consumatorului la ANPC privind practicile incorecte prin care a fost convins să cumpere un produs, se va putea cere fie înlocuirea acestuia, fie o reducere de preț, fie chiar returnarea banilor. Pe de altă parte, despăgubirile menționate acum în lege se vor putea cere doar în instanță.

Retail jobs

Sunt modificări semnificative în privința faptelor catalogate drept practici comerciale incorecte. Astfel, vor fi incluse în categoria practicilor comerciale incorecte recenziile sau recomandările false ori neverificate, dar și revânzarea de bilete cumpărate în cantități mari folosind soft-uri.

Tot practică incorectă va fi și ierarhizarea nespecificată explicit rezultatelor de căutare ale unui magazin online în funcție de sumele plătite de producători.

Citește și: Interviu cu Horia Constantinescu, președintele ANPC: Dacă luăm carne de miel dintr-o dubă, să nu ne mirăm că poate fi vorba de alt animal

O altă modificare importantă este că, de la 28 mai, intră sub incidența acestei legi și bunurile și serviciile digitale (de pildă, abonamente online sau licențe software).

Citeste si:
Anchetă ANPC în rândul companiilor aeriene, inclusiv Wizz Air și...
ANPC începe o investigația în...

De asemenea, se introduc noi prevederi privind dublul standard de calitate – comercianții vor trebui să precizeze când există astfel de situații.

Se va da amendă, în cazul platformelor online, și pentru cazul în care nu se specifică ”dacă partea terță care oferă produsele este sau nu un comerciant, pe baza declarației respectivei părți terțe față de furnizorul de piață online”.

Amenzile vor crește substanțial. La ora actuală încep de la 2.000 de lei, iar dacă sunt plătite în 15 zile sunt reduse la jumătate. De la 28 mai, minimul va crește la 10.000 de lei, iar plata la jumătate din valoare nu va mai fi posibilă. Amenda maximă pentru practici comerciale incorecte rămâne însă la 100.000 de lei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri