Magazin de cartier sau hipermarket. Ce alege romanul pe timp de criza?


Cu buzunarele tot mai stramtorate, romanii au redus, pentru prima data in zece ani, consumul casnic, care a inregistrat in prima jumatate a anului un declin de 4%, dupa ani buni in care avansul se cifra si la 25%. Cum a facut ordine criza in cosurile de cumparaturi ale romanilor si cine castiga lupta preturile ne spun specialistii in cercetare de piata intervievati de Wall-Street.


4 In anii 90, magazinele de cartier formau, de fapt, piata de retail. Apoi, acestea au inceput sa sufere din cauza expansiunii tot mai agresive a marilor retaileri. Criza ofera o gura de aer magazinelor de cartier?

Raluca Raschip director consumer tracking division, GfK Romania
Reprezentanta GfK nu a raspuns la aceasta intrebare.
Alice Mihai business development director, ISRA Center Marketing Research
Criza poate oferi o gura de aer magazinelor de cartier, deoarece acest format ofera doua beneficii puternic valorizate de consumator in acest context economic: proximitate si menajarea bugetului consumatorului prin prisma unei oferte limitate care inhiba pofta de a cheltui.

Dar fructificarea totala a acestor beneficii este conditionata de masura in care aceste magazine reusesc sa raspunda si celorlalte nevoi ale consumatorilor: gama optimizata, preturi corecte, ambianta placuta, personal atent si profesionist.
Adina Vlad managing partner, Unlock Research
Cred ca da si e foarte bine ca e asa. Reinventarea magazinelor mici, de cartier, e un semn de normalitate. In vest, lanturile de astfel de magazine sunt extrem de populare pe langa faptul ca ii ajuta pe cumparatori sa gaseasca solutii rapide, la indemana si sa se limiteze la strictul necesar, ele reusesc sa intareasca si sentimentul acesta de apartenenta la o comunitate in care toata lumea se cunoaste cu toata lumea si la nevoie se ajuta.

Cred ca acesta e genul de concept de retail care se potriveste foarte bine cu genul romanilor si, mai mult decat atat, care poate avea un rol educativ asupra comportamentului de cumparare nu ma mai duc la supermarket pentru un pachet de detergent si plec de acolo cu cosul plin desi nu aveam nevoie acuta decat de o treime din ce am cumparat.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri