Productia, transferata in Republica Moldova

Productia, transferata in Republica MoldovaCoca-Cola HBC a decis sa transfere capacitatea de productie a fabricii de la Iasi in Republica Moldova, in conditiile in care unitatea producea cu preponderenta pentru respectiva zona.

Depozitul din Iasi va fi reorganizat si va functiona ca Centru de Distributie in cadrul infrastructurii existente, iar operatiunile de vanzari, financiar, marketing si resurse umane isi vor continua activitatea in Iasi. Activitatile de productie din Floreni vor fi transferate la fabrica din Poiana Negri, pregatita in acest sens printr-un program de investitii.

“Coca-Cola HBC anunta consolidarea operatiunilor sale de imbuteliere din Romania la Ploiesti, Timisoara si Poiana Negri, precum si o serie de masuri de eficientizare si crestere a productivitatii operatiunilor sale, menite sa imbunatateasca si sa intareasca viitorul afacerii din Romania, precum si capacitatea companiei de a-si continua investitiile in piata romaneasca”, se arata in comunicatul companiei.

Potrivit reprezentantilor, toti angajatii implicati “vor beneficia de sprijinul companiei, cat si de cel al unei companii specializate in consiliere, recrutare si selectie care ii va ajuta sa isi gaseasca un nou loc de munca, compatibil calificarii lor profesionale”.

Astfel, fiecaruia dintre cei 75 de angajati implicati in productie li se vor oferi pozitiile vacante disponibile in cadrul companiei, iar celor 32 de angajati din depozit, posibilitatea de a opta pentru noi locuri de munca, in conditii similare de salarizare, la contractorul care va opera Centrul de Distributie.

“La sfarsitul perioadei de 60 de zile toti angajatii implicati in consolidare vor primi pachete compensatorii care exced cerintele legale, cu o valoare intre 7 si 10 salarii”, se mai arata in comunicat.

Noul mod de operare va fi functional incepand cu luna noiembrie 2009, toate livrarile si serviciile urmand sa continue normal pe parcursul procesului de consolidare.

La sfarsitul anului 2008, reprezentantii companiei infirmau informatiile privind inchiderea fabricilor de la Iasi si Ploiesti.

In luna septembrie 2008, Coca-Cola Hellenic Bottling Company Romania a hotarat sa inchida fabrica din Oradea in vederea eficientizarii activitatilor desfasurate la nivel local, declarand la momentul respectiv ca se va axa in acelasi timp pe consolidarea capacitatii de productie in unitatile din Iasi, Timisoara, Ploiesti si Dorna.

De asemenea, cei 102 angajati urmau sa primeasca fiecare un pachet compensatoriu de sapte pana la zece salarii nete.

La inceputul acestui an, Coca-Cola HBC anunta ca va disponibiliza in 2009 100 de angajati, dintre care 56 de salariati care ocupau pozitii de
mercantizori si operatori de date financiare vor avea posibilitatea de a-si continua activitatea in cadrul firmelor specializate.

Afacerile Coca-Cola HBC Romania in 2008 au raportat o crestere de 15,1% fata de 2007 si un avans al profitului net de 15,8%. Astfel, Coca-Cola HBC a afisat o cifra de afaceri la nivelul anului trecut de aproximativ 2 mld. lei (551, mil. euro), respectiv un profit net de 243.723.975 lei (66,2 mil. euro).

Pepsi Americas, in fata inaugurarii celei mai mari fabrici din Europa

Pepsi Americas, in fata inaugurarii celei mai mari fabrici din EuropaPepsi Americas Romania, cel de-al doilea jucator de pe piata locala a bauturilor racoritoare, va inaugura pe 1 septembrie cea mai mare fabrica a companiei din Europa, valoarea proiectului ridicandu-se la 150 mil. dolari.

Fabrica Pepsi Americas va fi situata in Dragomiresti, judetul Ilfov, suprafata terenului fiind de 30.000 de metri patrati. Compania detine doua unitati de productie a bauturilor racoritoare la Bucuresti, si una la Covasna, pentru apa minerala.

Pepsi Americas a preluat in anul 2006 grupul Quadrant-Amroq Bottling (QAB), producatorul si distribuitorul bauturilor Pepsi in Romania.

Pepsi Americas Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 744.806.819 lei (202,3 mil. euro), in crestere cu 12,5% fata de 2007, cand compania afisase afaceri de 651.066.417 lei (195,5 mil. euro).

De asemenea, profitul net al Pepsi Americas Romania a inregistrat in 2008 un avans de 17,5% fata de 2007, pana la 136.500.284 lei (37 mil. euro). Totodata, in anul 2007 profitul companiei a inregistrat un avans important, de 57,8%, fata de anul 2006. La finalul lui 2008, compania avea peste 1.000 de angajati.

Portofoliul Pepsi Americas cuprinde branduri precum Pepsi, Prigat, Lipton Ice Tea, Mirinda, Mountain Dew si Roua Muntilor.

Cine mai mizeaza pe extindere

Cine mai mizeaza pe extindereTymbark Maspex Romania a inaugurat, in luna iulie, la Valenii de Munte, cea de-a doua unitate de productie la nivel local. Proiectul, cel mai mare din cadrul grupului Maspex, a beneficiat de o investitie de aproximativ 30 mil. euro si a creat locuri de munca pentru peste 400 de angajati.

Investitia in noua fabrica a inceput in iunie 2007, iar in luna mai 2009 a fost realizata prima productie. Acesta este cel de-al doilea proiect al Tymbark in Romania.

Fabrica are o suprafata totala de 65.000 de metri patrati ce cuprinde o unitate de productie, depozite pentru materii prime si produse ambalate si spatii de birouri.

In prezent, Tymbark Maspex Romania produce in fabrica de la Valenii de Munte toate produsele reunite sub brand-urile Tymbark, Tedi, Carotella, Ciao si Figo, precum si produsele instant din gama La Festa (Cappuccino La Festa, Ciocolata Calda, La Festa 3 in 1).

In anul 2008, compania a raportat o cifra de afaceri de 215 mil. lei (58,4 mil. euro), in crestere cu 13% fata de rezultatele afisate in 2007.

Pentru primul semestru al acestui an, Tymbark Maspex Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 121 mil. lei, in crestere cu 13,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

La nivelul intregului an, producatorul se asteapta la o majorare a cifrei de afaceri cu 20%, in contextul deschiderii noii facilitati de productie, investitiilor in marketing si lansarilor de noi produse.

In prezent, ponderea exporturilor din cifra de afaceri a Tymbark Maspex Romania este de 17%. Compania exporta in Bulgaria, Ungaria, Moldova, Cehia, Polonia si tinteste o majorare a ponderii exporturilor de pana la 30%, in decursul unui an, prin extinderea acestora si in alte tari.

Grupul Maspex, originar din Polonia, are o istorie de peste 18 ani si filiale dezvoltate in 8 tari din centrul si sud-estul Europei. Compania este prezenta in Romania din anul 1996, atunci fiind cunoscuta sub denumirea La Festa International, operatiunea de rebranding avand loc in anul 2006.

Prima fabrica a fost deschisa la Popesti-Leordeni, langa Bucuresti, iar din 2001 intreaga activitate a Tymbark Maspex Romania se desfasoara la Valenii de Munte, in judetul Prahova.

Noi competitori

Noi competitoriNumarul 3 pe piata de cola la nivel mondial, Royal Crown Cola (RC) a intrat incepand cu luna iulie 2009 pe piata romaneasca, investitia in pozitionarea produsului ridicandu-se la 2 milioane de euro, in primii trei ani.

“Intentionam sa plasam produsul pe piata din Romania alaturi de brandurile mari existente deja. Astfel, ne-am propus ca in primul an al dezvoltarii sa aducem produsul in 15.000 de magazine la nivel national. Avantajul competitiv al RC Cola este faptul in Romania bautura are aceeasi calitate si acelasi gust ca in toate cele 60 de tari in care este prezenta la nivel mondial, la preturi cu 10-15% sub produsele Coke si
Pepsi de pe piata din Romania”, declara, la momentul respectiv, Francis Lamprea, general manager RC Cola International.

RC Cola a fost lansat pe piata din Statele Unite in anul 1905, dezvoltandu-se la nivel international, in prezent existand in portofoliul companiei noua branduri de bauturi racoritoare. RC acopera si zona de “diet”, “0 sugar”, iar printre cele mai cunoscute marci non-cola din portofoliul RC sunt Kick sau Upper10.

“In Romania ne vom concentra pentru inceput pe brandul RC Cola, urmand a ne dezvolta portofoliul si pe alte categorii de bauturi racoritoare”, adauga Francis Lamprea.

RC Cola va fi distribuita in Romania prin compania GoodBev, care dezvolta in prezent in Romania branduri precum energizantul Boost Energy din Marea Britanie si Jaffa Juice.

Principalii competitori ai Royal Crown Cola, la nivel global, sunt Coca-Cola si Pepsi.

Piata bauturilor racoritoare a atins in 2008 o valoare estimate de 11,5 mld.lei. Principalii jucatori internationali de pe piata de profil sunt Coca Cola, Pepsi Cola, Maspex Tymbark, Pfanner, Parmalat, Eckes Granini, in timp ce piata locala este reprezentata de European Drinks, Romaqua si Biborteni.