Cursa electorală pentru alegerile locale este pe ultima sută de metri, iar candidații își doresc ca tot mai mulți oameni din comunitățile în care candidează să le cunoască planurile și proiectele politicie. În cadrul campaniei editoriale lansate de wall-street.ro, "Alegeri locale 2020: promisiuni versus așteptări", am discutat cu Constantin Fierăscu, candidatul USR-PLUS la Primăria Municipiului Roșiorii de Vede, Teleorman, definit de mulți ca un teritoriu de hoți, proști și prost crescuți.

Constantin Fierăscu este un tânăr arhitect cu peste 13 experiență în coordonarea proiectelor de arhitectură de interior. Născut și crescut în Roșiorii de Vede, Constantin a urmat cursurile Universității de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu” din București. Constantin își propune să facă din orașul natal, un oraș viu și european, care să își recapete demnitatea și să poată oferi generațiilor viitoare posibilitatea de a-și exploata potențialul aici.

Wall-Street: De ce ai ales să intri în politică?

Constantin Fierăscu: Motivele pentru care am ales să intru în politică sunt multe, însă m-aș rezuma la moartea unor foști colegi arhitecți la Colectiv, plimbarea unchiului meu prin multe spitale din Bucureștiului de unde a contactat niște infecții nosocomiale și, nu în ultimul rând, definirea Teleormanului ca teritoriu de hoți, proști și prost crescuți. De asemenea, am intrat pentru că aveam nevoie să adaug pe lista fiului meu, peste ani, posibilitatea rămânerii lui aici, acasă, în România, în Teleorman, Roșiorii de Vede.

Politica, la fel că orice alt lucru, este definită de oamenii care o fac. Poate fi o mizerie dacă este făcută de oameni fără caracter, oameni obedienți, oameni slab pregătiți, dar mai poate fi și curată, atunci când e făcută de oameni onești, oameni de caracter, oameni bine pregătiți.

Politica nu a reprezentat un obiectiv pentru mine, însă, dacă ne dorim schimbări importante ale societății noastre, ne trebuie o implicare cât mai mare a oamenilor educați și competenți.

Wall-Street: Care crezi că sunt principalele probleme ale comunității din orașul în care candidezi?

Constantin Fierăscu: Le-aș rezuma în trei mari categorii: o administrație învechită și inertă, lipsa locurilor de muncă, respectiv calitatea vieții roșiorilor. Intrând puțin în detaliu, pot spune că o administrație care se gândește exclusiv la a schimba borduri și a turna un asfalt de calitate îndoielnică, nu oferă garanția unei viziuni în ceea ce privește oamenii. O administrație trebuie să pună omul în centrul sistemului decizional, astfel încât fiecare locuitor al Roșiorului să aibă șansa să își poată îndeplini potențialul și aspirațiile personale. Ori fără dezvoltarea unui ecosistem economic puternic, fără utilități publice de bază, cu un oraș plin de gunoaie și de câini maidanezi, optimismul oamenilor lipsește în acest moment. Încrederea lor în a forma o comunitate și a avea o viață socială și profesională aici se leagă, în cazul unora, doar de sistemul public.

Wall-Street: Care ar fi primele 3 măsuri economice pe care le-ai lua în caz că vei câștigă acest mandat?

Constantin Fierăscu: Politicile economice țin în mare parte de administrația executivă centrală, dar speranțele mele sunt mari ținând cont că de la iarnă, în această administrație, voi regăsi mulți dintre colegii mei de partid pe care îi consider niște oameni cu viziune și foarte bine pregătiți profesional. Totodată, cred că primarul are un rol primordial în definirea climatului economic local, astfel că voi face pași rapizi spre debirocratizare prin ghișee unice, voi propune reconversia funcțională a terenurilor virane/degradate pentru dezvoltarea de centre afaceri mici și medii și, nu în ultimul rând, voi bate la toate ușile pentru a atrage investitori externi.

Îmi doresc o colaborare strânsă cu mediul de afaceri astfel încât administrația locală să creeze premisele dezvoltării lor deoarece, mai departe, ei generează noi locuri de muncă.

Wall-Street: Roșiorii de Vede este un oraș "mort" în ceea ce privește investițiile. Cum ai de gând să atragi investitori și ce domenii crezi că s-ar putea dezvolta acolo?

Constantin Fierăscu: Roșiorul este un oraș “mort” din punct de vedere investițional pentru că în acest moment nu are o platformă industrială funcțională, care să dispună de spații și utilități de bază. Ne lipsește un plan de dialog cu mediul de afaceri existent, nemaivorbind de a deschide discuții cu investitori din alte zone sau țări. Un domeniu în care Roșiorul are tradiție este industria textilă, domeniu care cred că poate fi dezvoltat mult mai mult la nivel local. Astfel, îmi propun, în primul rând, o asociere a capacităților de producție la nivel local pentru a putea deveni mult mai competitivi atât în achiziția de materii prime, cât și în execuția de contracte de volume mari, la nivel regional sau național.

Wall-Street: O problemă de care se plâng de ani și ani locuitorii din Roșiori de Vede este calitatea serviciilor medicale de acolo. Cum ți-ai propus să schimbi această stare de fapt?

Constantin Fierăscu: Scopul unei administrații locale este să ofere importanță la fel de mare atât prevenției, cât și calității și diversității serviciilor medicale oferite prin intermediul spitalelor pe care le are în subordine. Aerul curat, apa potabilă și canalizarea, oferirea de multiple posibilități de a face sport și mișcare, centre de reabilitare și îngrijire pentru bătrâni, derularea de campanii de informare pentru un stil de viață sănătos sunt elemente care vin să reducă presiunea pe sistemul medical local. Este păcat că Roșiorul nu a reușit să dezvolte acest spital cu capacitate mare, având o administrație care tolerează de ani de zile un management slab, acuzat de fapte de corupție. Un management competent, angajat transparent și susținut apoi de administrația locală prin modernizarea infrastructurii spitalicești, cât și a dotării materiale a spitalului va schimba la 180 de grade soarta Spitalului Caritas.

Principala problemă a spitalului nostru este lipsa personalului calificat – medici și asistente - și aici vreau să mă implic direct în atragerea unora dintre tinerii roșioreni absolvenți de medicină pentru a se reîntoarce aici.

Wall-Street: O altă tendința a acestui oraș este ca tinerii să plece pentru o carieră în zone mai dezvoltate sau chiar în străinătate. Cum îți propui să îi faci pe tineri să revină, după studii, în oraș pentru a ajuta la dezvoltarea lui?

Constantin Fierăscu: Cred cu tărie că atât experiențele educaționale, cât și cele profesionale în orașele mari ale României sau în străinătate sunt mai mult decât binevenite pentru orice persoană. Problema se pune cum îi faci să se reîntoarcă și să aducă know-how-ul câștigat în Roșiori. Aici cred că trebuie să ne definim rolul de urbe mică, care vine cu avantajele ei, dar cu un standard de viață egal cu al urbanului mare. Trendul actual este ca oamenii să plece din marile aglomerații urbane, să lucreze de la distanță în industrii creative unde barierele prezenței fizice sunt înlocuite de conexiunea la internet.

Wall-Street: Una dintre principalele probleme în ceea ce îi privește pe oamenii politici este lipsa contactului cu realitatea "din stradă". Cât de conectat ești tu cu nevoile reale ale cetățenilor și cum realizezi această conexiune?

Constantin Fierăscu: Am bătut toate cartierele și străzile Roșiorului ascultând activ toți oamenii. Oamenii sunt nerăbdători să fie ascultați. I-am consultat pe roșioreni atât în mediul online, dar și offline, înainte de a-mi creiona viziunea mea despre oraș. Acolo în stradă, printre oameni, este locul unde ne simțim cel mai bine, pentru că mișcarea noastră a plecat practic din stradă. Odată devenit primar, le promit roșiorenilor că voi sta aproape de ei, în scările de bloc și curțile lor, pentru a decide împreună prioritățile comunității.

Wall-Street: Una dintre cele mai mari hibe ale sistemului public din România e lipsa digitalizării. Ce planuri concrete ai în acest sens și cum ar trebui să arate peste 4 ani Primăria Roșiorii de Vede din acest punct de vedere?

Constantin Fierăscu: Digitalizarea este un element obligatoriu al oricărei administrații contemporane care se dorește flexibilă și în slujba cetățeanului. Viziunea noastră constă într-o digitalizare extensivă, servicii online cât mai dezvoltate, raționalizarea și limitarea drastică a solicitărilor de documente cetățenilor. Cel mai eficace mod de a translata viziunea în lucruri palpabile sunt fondurile europene și mă refer în special, la Axa Prioritară 2 din Programul Operațional Regional care face referire directă la conceptul de “smart city” și la susținerea digitalizării serviciilor publice la nivel local. De aceea am ales în echipa mea de consilieri locali trei persoane care au experiență în accesarea de fonduri europene.

Wall-Street: Cum stai acum în sondaje și ce crezi că te poate ajuta să mai crești în perioada campaniei?

Constantin Fierăscu: Având la baza măsurătorile noastre, dar și atmosfera din stradă, în acest moment ne situăm pe locul doi, la 5 procente în spatele candidatului PSD, dar cu un potențial bun de creștere până în ziua alegerilor. Prezentarea cât mai bună a programului nostru, cât și prezența stradă cu stradă, ușă cu ușă, ne va ajută să creștem. Oamenii abia așteaptă să ne cunoască, iar noi o să facem toate eforturile să facem asta. Desigur, online-ul ne va ajuta să prezentăm cât mai bine ideile și proiectele noastre, însă conectarea directă în stradă este cea mai bună.

„Alegeri locale 2020: promisiuni versus așteptări” este proiectul editorial lansat de wall-street.ro, în care stăm de vorbă cu candidații la primărie din țară, pentru a afla ce promit, dar și cu antreprenorii din orașele României, pentru a scoate la iveală nevoile mediului de afaceri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Politic »


Setari Cookie-uri