Întrebat cum vor evolua lucrurile în privința lucrului remote în cazul CEC Bank și al băncilor în general, Bogdan Neacșu a afirmat că acest lucru depinde foarte mult de cum vor evolua nevoile clienților, iar asta cu atât mai mult cu cât adopția noilor tehnologii s-a făcut nu doar de către business-uri și companii, ci și de către consumatori.

Viziunea noastră este una hibridă, în care sucursalele și business-ul generat de către acestea vor continua să existe alături de serviciile digitale.

Bogdan Neacșu, director general CEC Bank

„Mai ales în rândul tinerilor activi, este din ce în ce mai mult nevoie de rapiditate și de confort în interacțiunea cu banca: preferă să-și rezolve problemele de pe ecranul telefonului. La noi, plățile cu cardul au înregistrat creșteri de două cifre, în detrimentul cash-ului, iar utilizarea canalelor alternative – Mobile și Internet Banking s-a dublat”, spune șeful CEC Bank.

Mediul tradițional oferă însă un punct de implicare, servicii personalizate și experiențe care, uneori, nu pot fi oferite în mediul online, a admis directorul CEC Bank. „La nivel de produse și fluxuri însă, acestea vor fi unitare indiferent de canalul pe care consumatorul ajunge la bancă. Viziunea noastră este una hibridă, în care sucursalele și business-ul generat de către acestea vor continua să existe alături de serviciile digitale”.

Relația dintre client și bancă, „o căsnicie”

CEC Bank a luat parte, alături de HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, la organizarea campaniei de susținere „Dor de bun și bine”, care și-a propus să faciliteze crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de restricționările impuse din cauza pandemiei.

„Pentru mine, relația dintre bancă și clienți este ca o căsnicie: trebuie să înțelegem nevoile celuilalt, să înțelegem business-ul clientului, să găsim împreună soluții. Trebuie să fim alături de clienți, și la bine, dar și în perioadele dificile, atâta vreme cât probleme sunt conjucturale, iar afacerile sunt sustenabile”, a susținut Bogdan Neacșu, care a mai spus că a fost surprins plăcut de cât de bine s-au mobilizat managerii pentru a-și salva business-urile în contextul în care pandemia a impus restricții care au dus multe industrii pe marginea prăpastiei.

O mobilizare „impresionantă” a mediului de afaceri

„Trebuie să recunosc că unul dintre lucrurile care m-au impresionat în perioada pandemiei este mobilizarea mediului de afaceri și eforturile pe care le-au făcut pentru a-și ține business-urile în viață. Sectoare întregi – cum este cel al restaurantelor – au avut activitatea închisă sau redusă drastic. Și nu am văzut manageri și antreprenori care să vină și să lase cheile pe masă, toți au făcut eforturi pentru a-și menține afacerile în viață”.

Așadar, faptul că antreprenorii nu s-au lăsat pradă panicii și au făcut tot posibilul să își salveze firmele a fost unul dintre motivele pentru care CEC Bank a decis să continue să susțină și industriile cele mai afectate de pandemie.

„Nu am oprit nicio secundă creditarea și am încercat să găsim soluții pentru toți clienții noștri, inclusiv pentru cei din domeniile cel mai grav afectate. În ceea ce privește condițiile de creditare, contextul este unul favorabil – cu dobânzi reduse pe piață, care se reflectă și în prețul creditelor. Vorbim de niveluri ale dobânzilor medii interbancare de circa 1,5% - ROBOR la 3 luni -, față de circa 6% în urmă cu 10 ani”, a declarat Neacșu.

Bogdan Neacșu, directorul general CEC Bank

Cum trebuie să-și facă temele un antreprenor pentru a obține o finanțare din partea CEC Bank

Oficialul băncii cu cea mai lungă istorie din România a afirmat că principalele criterii pentru oferirea de împrumuturi către o afacere sunt sustenabilitatea și buna planificare, care să asigure un comportament financiar sănătos.

„Ne uităm să fie un business sustenabil și să aibă o planificare corectă. Asta înseamnă trei indicatori cheie: capacitatea firmei de a genera încasări din care să acopere cheltuielile curente, gradul de îndatorare și rata profitului operațional. Un comportament financiar sănătos, bine chibzuit încă de la debutul afacerii este cel mai sigur garant al succesului în ceea ce privește obținerea unei finanțări de la bancă la momentul oportun, fie că este vorba despre credit pentru activitatea curentă sau pentru investiții”, a apreciat Bogdan Neacșu.

Să ai capacitatea de a înregistra constant ce se întâmplă cu banii care intră și care ies din firmă

„Cele mai multe afaceri la început de drum eșuează mai ales atunci când întâmpină dificultăți în administrarea cash-flow-ului. Cu alte cuvinte, este extrem de important să știi, în permanență, despre fiecare leu încasat sau cheltuit. Finanțăm afacerile care prezintă potențial de dezvoltare și pe termen scurt și pe termen lung. În același timp, încurajăm antreprenorii să-și asume doar un risc moderat. Nu forțăm o cerere prin care antreprenorii să se împrumute cu mai mult decât își permit”, potrivit șefului CEC Bank.

Pandemia i-a învățat să economisească pe români

Asemenea cazului managerilor și antreprenorilor, românii s-au mobilizat în felul lor și au învățat să pună bani deoparte pe timpul pandemiei pentru a se pregăti de o eventuală agravare a situației.

„În 2020 am asistat la o creștere record a depozitelor bancare: peste 13% la nivelul întregului sistem bancar și chiar și mai mare - aproape 25% - la nivelul CEC Bank. Economisirea face parte din tradiția băncii și vrem să o ducem mai departe. Creșterea plasamentelor în bănci pe care am văzut-o anul trecut cred că poate fi explicată nu doar prin reducerea cheltuielilor, ci și prin o tendință de economisire: oamenii au pus bani de-o parte așteptându-se la vremuri grele, iar apoi, în contextul semnalelor de revenire, își reorientează aceste resurse către investiții – de exemplu, pentru avansul la o casă”, a mai spus Bogdan Neacșu.

Sursa foto: Shutterstock