Stația RomBeer este primul concept de acest fel dezvoltat în România: un minimarket de bere craft, artizanală, amplasat în cartiere rezidențiale, chiar și la parterul blocurilor. Berea se poate cumpăra la sticlă sau de la dozator. Igor Leșan, fondatorul și proprietarul Stația RomBeer, ne-a prezentat pe larg acest business în cadrul proiectului Franciza Săptămânii, powered by wall-street.ro.

”Ce înseamnă franciza? Franciza înseamnă un cumul de informație și de experiențe prin care cineva deja a trecut și acum încearcă să le transmită mai departe. Experiența costă, în unele cazuri costă foarte mult. De aici statistica: 97% din afacerile care se deschid se și închid în primul an de funcționare. De aceea e mai preferabil să apelezi la o franciză. Și din punctul meu de vedere, care am trecut prin mai multe afaceri din 2010 până acum, dacă cineva îmi zicea de franciză, intram în franciză 100%”, spune Igor Leșan.

Care sunt costurile de francizare

Costurile de francizare pentru Stația RomBeer sunt între 40.000 și 90.000 de euro la cheie. Taxa de franciză este de numai 5.000 de euro, dar la aceasta se adaugă amenajarea magazinului, echipamentul frigorific, primul stoc de marfă și traniningul proprietarului și angajaților. Perioada medie de recuperare a investiției este de 14 luni iar profitul maxim pe lună poate ajunge la 24.000 de lei.

Deschidem în cartiere de dormit, în cartiere rezidențiale, să fim exact lângă casa omului. Omul să-și ia PET-ul de bere și să și-l poată lua zilnic, fiindcă în România consumul de bere e mai mare decât cel de pâine.

Igor Leșan, proprietar Stația RomBeer

O Stație RomBeer poate fi deschisă în mai puțin de 40 de zile și deservește în jur de 30.000 de persoane. La ora actuală există 24 Stații RomBeer în toată țara, din care 19 sunt francize.

Citește și: Franciza Velocita: cât te costă să-ți deschizi o gelaterie precum cea care adună zeci de bucureșteni la coadă pe Calea Victoriei

”Practic, oferim producătorului mic de bere accesul la consumatorul final. De acolo vine și prețul, un pic mai acceptabil decât prețul de HoReCa. Acestea sunt două mari probleme ale berii craft în România: canalele de distribuție, fiindcă are nevoie de lanț frigorific pe tot parcursul, ceea ce noi oferim, și prețul din HoReCa, de care lumea se sperie”, a explicat Igor Leșan, într-un interviu wall-street.ro.

Berea artizanală poate fi cumpărată la sticlă sau la ”draught”, de la dozator, în sticle de 0,5 litri, 1 litru sau 2 litri, pe lângă alte produse, cum ar fi vin sau snacks-uri. Pentru vânzarea berii draught, Stația RomBeer deține și un brevet de invenție: un sistem prin care se menține prospețimea și calitatea berii artizanale. De asemenea, Stația RomBeer are depozite logistice în toată România și o flotă proprie de mașini pentru distribuție și de menținere a lanțului frigorific, eliminând astfel grija costurilor logistice.

Clientul ideal pentru această franciză, spune fondatorul ei, este corporatistul care vrea să înceapă ceva pe cont propriu. Există deja sute de cereri, însă există și o selecție, iar în perioada de pre-contract se discută foarte mult, se pun pe tapet toate cifrele și toate riscurile.

Misiunea noastră, ca francizor, e să-i punem clientului toate riscurile pe tapet. O franciză nu îți garantează succes 100%, dar poate să preîntâmpine un faliment.
Igor Leșan, proprietar Stația RomBeer

De ce poate fi respinsă o cerere de francizare

De ce ar putea fi respins un francizat? Pentru că nu se poate implica suficient. ”O afacere înseamnă implicare. În lipsa timpului pentru implicare există șanse mari ca afacerea să nu meargă, și atunci acesta este unul dintre factorii decisivi – cât timp poate acorda antreprenorul conceptului. În primele 3-6 luni, francizatul trebuie să fie în magazin, să fie prezent, să știe toți pașii, toate procedurile, ce să ceară de la un angajat, pentru ca afacerea să meargă bine”, spune Igor Leșan.

Fondatorul francizei mari are planuri mari, încă dinaintea pandemiei, și este în căutare de investitori. În următorii cinci ani intenționează să deschidă peste 700 de stații RomBeer.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri