Peste 1,71 milioane de romani au vizitat site-urile bancilor din Romania in prima jumatate a acestui an, in luna martie fiind atins varful. Care au fost website-urile cele mai vizitate si ce banci mari au scazut in popularitate in aceasta perioada, conform unui studiu realizat de Gemius.

In ianuarie 2017, topul site-urilor bancare in functie de reach era dominat de Banca Transilvania (6,7% reach), ING Bank (6,2%), Raiffeisen Online (5,9%), BRD (5%) si BCR (3,8%), dar in iunie 2017 doar 3 banci mari au marcat o crestere in reach - Banca Transilvania (7,2%), ING Bank (6,8%) si BCR (4%).

Pe de alta parte, Raiffeisen Online (platforma de online banking a bancii) si BRD au scazut in popularitate printre utilizatorii de internet in iunie 2017, fata de inceputul anului.

In cazul Raiffeisen, site-ul dedicat platformei de Internet Banking are luna de luna mai multe utilizari decat site-ul principal al bancii - www.raiffeisen.ro.

Analiza gemiusAudience arata ca, indiferent de cresterea sau descresterea in Reach, topul celor mai populare cinci site-uri financiare ramane acelasi.

Audienta online a site-urilor bancare

Potrivit studiului gemiusAudience, o treime dintre utilizatorii din iunie, care au folosit site-urile bancilor, au varste curpinse intre 30 si 39 de ani, aproape trei sferturi (73%) dintre utilizatori au studii superioare, iar 74,6% au un job stabil si locuiesc in orase (77,1%).

Mai mult de o treime (35,8%) din vizitatorii site-urilor bancare au declarat ca au un venit lunar cuprins intre 1.001 si 3.000 de lei. Statisticile site-urilor analizate au indicat ca 31,4% dintre vizitatori folosesc online banking si platile prin online banking de mai multe ori pe luna. In acelasi timp, 19,6% spun ca nu au folosit niciodata online banking si 23,8% dintre ei nu au facut niciodata o plata online.

Unul din cinci utilizatori de internet acceseaza site-uri de banking

Studiul a relevat si faptul ca, desi fiecare al treilea utilizator al site-urilor financiare utilizeaza servicii bancare online, un sfert nu a efectuat nicio plata online.

cele mai vizitate site-uri ale bancilor din Romania

gemiusAudience in Romania este studiul complet de masurare a audientelor online prin metodologia proprietara Fusion, care combina datele proprietare site-centric cu datele proprietare user-centric si date structurale furnizate de BRAT prin studiul SNA FOCUS.

*Gemius a analizat datele din prima jumatate a anului 2017 a utilizatorilor romani de internet de pe desktop, cu varste cuprinse intre 14-74 de ani, care folosesc computere si laptopuri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri