Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena.

Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta provocarea momentului pentru retaileri. „Este generatia care pune intrebari, care provoaca lucruri, isi doresc sa creasca si sa se dezvolte. In acelasi timp, este considerata o generatie imatura, lipita de telefon, impertinenta si indolenta, aflata intr-o adolescenta intarziata. Dar, toti membrii ei arata la fel? Care sunt lucrurile care ii separa”, a inceput Alina Stepan prezentarea despre millenials.

Cu singuranta, exista diferente clare intre generatia actuala si cea a parintilor, fiind mai importante valori precum echilibrul intre viata personala si munca dar si sintagma „traieste viata din plin”, spre deosebire de generatiile anterioare care erau interesate mai degraba de stabilitatea financiara sau petrecerea timpului cu familia, conform studiului Ipsos.

Pentru consumatorii din generatiile Y si Z este mai importanta comunicarea in timp real, raspunsul prompt la solicitari, timpul in care produsule ajung la ei, dar si pretul, afirma speakerii de la cea de-a patra editie a retailArena – Go (g)Local.

„E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.

Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.

Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.

Ipsos a mai punctat cateva aspecte extrem de importante in comportamentul la cumparaturi al celor doua generatii. Astfel, in timp ce generatia Z este conectata la doua deviceuri simultan (conform unui studiu Google), generatia Y este conectat la 5 device-uri. De asemenea, cei din categoria Y comunica mai mult prin imagini si sunt orientati spre creare de continut, in timp ce generatia Z comunica prin text si imagini. Millenials sunt preocupati de viitor, realisti si vor sa obtina succesul in viata profesionala.

Desi despre generatia Millenials se vorbeste la modul general, exista cateva mari subcategorii, cu afinitati si comportamente diferite:

  • Achievers: pentru care conteaza statutul social, care consuma branduri premium si au o preocupare evidenta pentru succes. Se observa multe asemanari cu generatia X
  • Family centric: o categorie semnificativa ca proportie din total, mult mai evidenta in Romania decat in alte tari, din cauza rupturii comuniste. Sunt tinerii casatoriti, preocupati de stabilitate si planificare pe termen lung, angajati, cu venituri peste medie.
  • Idealist: inca o categorie de nisa, cu preocupari precum voluntariatul, nu cred in branduri, au venituri instabile.
  • Juggler: studenti sau proaspeti absolventi, fara venituri sau cu unele foarte mici, dornici sa experimenteze si sa isi asume riscuri.

Ce strategii aplica brandurile din retail pentru a fideliza generatia Y

Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy: Ii atragem inapoi prin newslettere, e-mailuri targetate in functie de ce au achizitionat. Nu am cifre despre cati sunt millenials, dar 20-25% din vanzari sunt pe online.

Raluca Radu, country manager Answer.ro: am introdus un program de loializare, prin care clientii primesc 10% din valoarea comenzii in puncte pe care le folosesc in urmatoarele cumparaturi. Rata de retentie este la 40% ca urmare a acestui program.

Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact: generatia noua se plictiseste foarte repede de ambalaje, trebuie sa schimbam permanent, sa venim cu lucruri noi, care sa transmita ideea de evolutie.

Partenerii evenimentului sunt Microsoft (Technology Partner), Omnichannel Day delivered by FAN Courier, Media Galaxy (partener), Altex(partener), PayU (partener), ING Bank(partener),Carrefour (partener), Service Return (sponsor) si VE Interactive (sponsor).

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri