Interesul clientilor care folosesc servicii de administrarea averii (wealth management) se muta din zona traditionala de servicii de tranzactionare in cea de consultanta financiara. Peste 80% dintre clientii de wealth management isi doresc servicii de consultanta si planificare financiara, dar jumatate dintre acestia nu au la dispozitie astfel de servicii.

Un numar tot mai mare de clienti ai companiilor care ofera servicii de administrare a averii sunt dispusi sa plateasca pentru consultanta financiara, dar asteptarile lor privind valoarea adaugata se schimba rapid. Drept urmare, 33% dintre clientii unor astfel de companii au schimbat furnizorul in ultimii trei ani, iar un procent similar intentioneaza sa procedeze la fel in urmatorii trei ani, potrivit editiei 2019 a raportului EY - Global Wealth Research. Raportul isi propune sa sondeze modul in care clientii valorizeaza serviciile oferite de companiile de wealth management si cumuleaza raspunsurile unui sondaj derulat in randul a 2.000 de clienti care folosesc servicii de administrare a averii si concluziile discutiilor cu 50 de directori executivi din acest domeniu.

Deoarece niciun furnizor nu poate satisface integral diversele nevoi ale respondentilor, clientii serviciilor de administrare a averii colaboreaza, in medie, cu cinci tipuri diferite de furnizori. Avand in vedere ca industria se confrunta cu noi concurenti, noi tehnologii si schimbarea asteptarilor clientilor, furnizorii acestor servicii trebuie sa isi evalueze ofertele si sa-si redefineasca modul in care furnizeaza consultanta financiara.

Se estimeaza cresterea gradului de utilizare a serviciilor consultantilor independenti si ale companiilor FinTech Potrivit studiului, in urmatorii trei ani se preconizeaza o crestere de 18% a accesarii serviciilor oferite de consultanti independenti, sugerand ca flexibilitatea solutiilor si a tarifelor lor este mai atractiva pentru clienti.

In mod similar, procentul respondentilor care intentioneaza sa utilizeze serviciile companiilor FinTech este estimat sa creasca de la 38% in prezent la 45% in urmatorii trei ani. Desi acesti nou-veniti administreaza active cu valoare mai mica, studiul indica faptul ca numarul respondentilor care utilizeaza servicii prin FinTech este similar cu cel al respondentilor care apeleaza la institutii consacrate de administrare a averii.

Respondentii se indreapta astfel catre furnizorii mai mici si mai agili (in special companii FinTech si consultanti independenti) pentru a beneficia de solutii personalizate. Studiul arata ca administratorii traditionali de active ar trebui sa tina cont de acest lucru si sa vina cu oferte potrivite, cum ar fi, anticiparea evenimentelor importante din viata clientilor si adaptarea la acestea in mod proactiv.

Preferintele privind tehnologiile emergente depasesc previziunile din 2016
Si canalele digitale evolueaza mai rapid decat au anticipat administratorii de averi si clientii acestora in urma cu trei ani. In 2016, doar 20% dintre clienti preconizau ca vor alege sa utilizeze aplicatii mobile pentru activitatile de administrare a averilor pana in 2019, in timp ce studiul actual arata ca 41% dintre respondenti prefera aceste aplicatii ca principal canal pentru administrarea averilor.

In privinta noilor tehnologii, doar 1,4% dintre respondenti prefera, in prezent, asistenti digitali si cu activare vocala drept principal canal. Insa, 9% dintre respondenti declara ca vor alege acest canal in viitorul apropiat. Este insa posibil ca aceste cifre sa subestimeze semnificativ potentialul de crestere, la fel cum a fost subestimat si cel al aplicatiilor mobile in 2016.

In pofida cresterii rapide a cererii de solutii digitale, respondentii isi doresc interactiune umana. 25% prefera discutiile fata in fata sau la telefon drept principala metoda de interactiune, iar aproape jumatate dintre respondenti (42%) prefera aceste metode cand vine vorba de consultanta financiara.

Clientii solicita modele de tarifare alternative
Aproape jumatate din respondentii clienti ai serviciilor de administrare a averii (46%) sunt nemultumiti de tarifele pe care le platesc. Nu considera ca sunt taxati corect, iar nemultumirea cea mai mare vine, in special, din randul clientilor cu patrimonii foarte mari (66%).

Majoritatea respondentilor (55%) doresc ca administratorii averilor lor sa utilizeze o metoda de plata care sa ofere mai multa transparenta, obiectivitate si certitudine. Cea mai intalnita metoda de plata in prezent este un procent din activele administrate. Cu toate acestea, cele mai dorite metode sunt cele bazate pe tarife fixe si tarife orare.

Jumatate dintre respondenti nu utilizeaza servicii de consultanta si planificare
Furnizorii de servicii de administrare a averilor pierd din vedere valoarea adusa de serviciile lor de consultanta, planificare si bugetare. Peste 80% dintre clientii lor isi exprima interesul pentru serviciile de consultanta si planificare, dar mai putin de 40% le utilizeaza in prezent. In plus, doar 28% dintre respondenti discuta despre economisire cu administratorul averii lor, desi aceasta este o oportunitate pentru furnizori de a dialoga despre bugetele zilnice.

„Clientii aspira sa atinga un nivel de independenta in care banii sa reprezinte fie un mod de a elimina grija zilei de maine, fie un mijloc de atingere a unui scop mai important. Furnizorii de servicii de administrare a averii trebuie sa redefineasca valoarea sfaturilor financiare concentrandu-se asupra aspectelor intangibile, adica acele solutii cu beneficii mai putin masurabile sau cuantificabile, dar care amelioreaza viata de zi cu zi a clientilor lor”, spune Alex Birkin, coordonator global Wealth & Asset Management Advisory in cadrul EY.

Despre EY Romania
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 260.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 34,8 miliarde de USD in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2018. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei 800 de angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. EY Romania s-a afiliat in 2014 singurei competitii de nivel mondial dedicata antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Castigatorul editiei locale reprezinta Romania in finala mondiala ce are loc in fiecare an in luna iunie la Monte Carlo. In finala mondiala se acorda titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com

Despre raportul EY Global Wealth Research
EY a colaborat cu ESI ThoughtLab pentru a derula un studiu comprehensiv in randul a 2.000 de clienti de servicii de administrare a averii din 26 de tari, in cadrul caruia au fost intervievati si 50 de diferiti executivi din domeniul serviciilor de administrare a averii, cu scopul de a intelege care sunt cele mai importante aspecte ale relatiilor acestora cu furnizorii de servicii de administrare a averii in materie de calitate, produse, servicii, tehnologie, preturi si atentie personala.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri