"Avem probleme mai mari decat am anticipat la inceputul acestui an", a declarat directorul financiar, Frederic Saint-Geours, citat de Bloomberg.

Impactul intreruperii aprovizionarii din Japonia si al cresterii costurilor va fi cu 300 de milioane de euro peste nivelul anticipat in februarie, cand grupul s-a angajat sa depaseasca profitul de anul trecut al diviziei auto, de 621 milioane de euro, scrie Mediafax.

Peugeot vrea sa faca economii mai mari pentru a compensa factorii negativi, in caz contrar divizia auto va avea pierderi de pana la 84 milioane de euro in semestrul al doilea, dupa un profit de 405 milioane de euro in prima jumatate a anului.

Profitul operational al grupului a crescut cu 1,8% in primul semestru, tras in jos de un declin de 23% in cazul diviziei auto.

Deficitul de componente rezultat in urma cutremurului produs in martie in Japonia va reduce profitul grupului din semestrul al doilea cu circa 100 de milioane euro, pe langa impactul de 147 milioane de euro in primele sase luni.

Citeste si:

Majorarea preturilor otelului si altor materiale va afecta profitul cu alte 200 milioane de euro.

In urma informatiilor, actiunile Peugeot au scazut cu pana la 9,1%, la 26,83 euro pe unitate, cel mai amplu declin consemnat in timpul tranzactiilor dupa 20 aprilie 2009.

Piata auto din Europa a scazut cu 1,8% in primele sase luni, la 7,35 milioane vehicule, in timp ce vanzarile Peugeot au coborat cu 7,1%, potrivit datelor din sectorul de profil.

Profitul operational din primul semestru al Peugeot a crescut la 1,16 miliarde de euro, de la 1,14 miliarde de euro in urma cu un an.
Profitul net a avansat de la 680 milioane de euro la 806 milioane de euro, sustinut de o crestere de 9,7% a vanzarilor, la 31,1 miliarde de euro.

Peugeot este al doilea mare producator auto din Europa, dupa Volkswagen, in functie de vanzarile la nivel mondial.