Cererea ridicata a determinat in noiembrie cea mai rapida crestere a vanzarilor auto din SUA de la expirarea programului "rabla" al guvernului american, in august 2009, fiind vizate atat masinile mari, de tip pick-up, cat si automobilele economice cu propulsie hibrida, transmite Bloomberg, citata de Mediafax.

La doi ani de la iesirea din faliment, General Motors si Chrysler Group reusesc sa preia din cota de piata a rivalilor asiatici Toyota si Honda.

Indicatorii increderii consumatorilor in economie sunt in crestere, iar populatia isi inlocuieste masinile dupa ce au amanat cat mai indelungat posibil achizitiile.

Totodata, constructorii au renuntat la politica de preturi extrem de scazute adoptata in ultimii ani pentru a atrage clienti. Cheltuielile de marketing sunt de asemenea in scadere, potrivit analistilor.

Citeste si:

Economistul sef al Ford SUA, Jenny Lin, declara la inceputul lunii decembrie ca varsta medie la automobilele si camionetele usoare aflate in circulatie in Statele Unite a urcat la circa 10 ani si jumatate, iar constructorii se asteapta la o manifestare tot mai accentuata a cererii acumulate.

In plus, cosumatorii ar putea fi incurajati de scaderea preturilor la carburanti, care se simte deja in vanzarile de SUV-uri si pickup-uri.