"Ar putea sa apara un al treilea partener. Trebuie sa construim un nivel superior de eficienta. Partenerul poate avea orice culoare daca imi va oferi nivelul de convergenta industriala pe care il caut", a declarat Marchionne la Salonul Auto de la Detroit, transmite Bloomberg.

El a afirmat ca, pentru a ajunge la nivelul necesar de eficienta, grupurile din industria auto trebuie sa produca intre 8 si 10 milioane de autovehicule pe an.

In prezent, numai General Motors, Volkswagen si Toyota sunt aproape de acest nivel.

Fiat si Chrysler au vandut anul trecut un total de 4,2 milioane de automobile, a declarat Marchionne in decembrie.

Marchionne este pe cale sa renunte la tinta de vanzari de 5,9 milioane de autovehicule in 2014 pentru Fiat-Chrysler, reducand-o la 5,7 milioane din cauza crizei datoriilor de stat din zona euro.

El a declarat, la Detroit, ca Fiat ar putea pierde, la nivel global, 500.000 de unitati din vanzarile anuale din cauza crizei.

Citeste si:

Media estimarilor analistilor intervievati de Bloomberg indica vanzari de 4,9 milioane de masini in 2014 pentru alianta.

Anterior, Marchionne afirma ca grupul Fiat-Chrysler trebuie sa vanda circa 6 milioane de masini pe an pentru a-si mentine viabilitatea pe termen lung.

Seful Fiat a adaugat, la Detroit, ca producatorii europeni de autoturisme au nevoie de consolidare pentru a putea rivaliza Volkswagen, care are o cota de piata de peste 20% in Europa.

Marchionne a precizat ca nu negociaza in prezent cu nimeni, insa analistii indica Volvo si Opel ca posibile tinte, companii cu probleme financiare serioase.

Corriere della Sera scrie marti, citand surse din industria auto, ca PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor european dupa Volkswagen, este pregatit sa discute o alianta cu Fiat.

Fuziunea dintre Fiat si Chrysler ar trebui sa se finalizeze pana la sfarsitul anului 2014.