Cu o garda la sol de 23 cm, noul Ranger poate trece prin ape cu o adancime de 80 cm si intra pe drumuri forestiere unde nu ti-ai imagina ca ar fi posibil sa ajungi cu o masina.

Noul Ford Ranger a devenit la fel de util ca un camion, putand tracta 3.350 kg sau transporta o sarcina utila de pana la 1.336 kg. Este cel mai practic pick-up de pe piata, avand 5,36 metri lungime, aproape 2 metri latime, 1,8 metri inaltime si o greutate de doua tone. Volumul de incarcare este de 1,21 metri cubi.

Pentru a afla performantele noului Ranger, Ford a organizat un drive test pe traseul off-road Barajul Vidraru - Cabana Cumpana - Cabana Valea cu Pesti - Poienile Vislanului.

Modelul condus in off-road si pe sosea spre Curtea de Arges - Bucuresti a fost un Ranger de 2,2 litri diesel 150 CP, tractiune integrala, transmisie manuala cu 6 trepte, cabina dubla, in echiparea Limited, al carui pret ajunge la aproape 39.000 euro cu TVA. Propulsorul diesel de 150 CP este cel de pe vehiculul comercial Ford Transit.

Tractiunea integrala nu este permanenta, pick-up-ul are un buton prin care putem selecta in mers tractiunea spate sau integrala, pana la o viteza de 120 km/h. Pentru 4L, cuplarea reductorului, este necesar sa oprim masina si sa apasam ambreiajul.

Au trecut doi ani de cand am condus un Ford Ranger pe drumul forestier spre Padina, pick-up-ul mi-a placut si atunci cum se conducea, desi era cam zgomotos si te cam zdruncina. In vechea generatie erai la volanul unei masini simple gandita mai mult pentru utilitate, nu pentru confort. Toate aceste inconveniente dispar la noua generatie, care are interiorul bine izolat fonic, cutia de viteze precisa si o suspensie demna de un SUV premium, la care adaugam designul american robust.

Ranger sta bine si la consum, 10,5 litri la 100 km pe sosea si 12 litri in teren accidentat, cifre mici pentru o masina atat de mare. La traversarea muntelui am mers aproape numai cu treapta a 2-a, asa ca nu am simtit un dezavantaj al cutiei de viteze manuale, a fost de cum as fi condus o masina cu transmisie automata.

Ranger este un produs de nisa pentru Ford, in Romania vanzarile ar putea fi anul acesta de 450 de unitati, 258 de masini au fost deja comandate de compania de energie E.ON.

Citeste si:

Noul Ford Ranger este construit in Tailanda, America de Sud si Africa de Sud. Modelele care ajung pe piata noastra sunt fabricate in Africa.

Inginerii Ford pe langa imbunatatirile aduse noului Ranger au reusit sa ii creasca si rezistenta la accidente, modelul a primit 5 stele la la testele de siguranta EuroNCAP.

Ranger vine in standard cu ESP, ABS, EBD (distributia franarii electronice), TCS (control tractiune), EBA (asistenta la franarea de urgenta electronica), DSC.

Modelul condus, Limited, a avut tapiterie din piele, aer conditionat automat pe doua zone, 4 geamuri electrice, cotiera fata - spate, sistemul Hill Descent Control (control la coborarea in panta), cruise control, Hill Launch Assist (asistenta la plecarea din panta), senzori de parcare. Optional este disponibila si o camera spate.

Ford Ranger vine in Romania cu trei motorizari diesel, 2,2 litri 125 CP, 150 CP si un 3,2 litri de 200 CP. Nivele de echipare sunt Wildtrak (cabina dubla), Limited (cabina dubla), XLT (cabina scurta), Ranger (cabina scurta).

Ford Ranger, cabina scurta, 2,2 litri 125 CP, 4x4, XL Base, are un pret de 26.000 euro cu TVA, iar in echiparea Wildtrak, cabina dubla, 3,2 litri 200 CP, 4x4, are un pret de 42.400 euro cu TVA.

Mai multe informatii despre Ford Ranger gasiti aici.