Nissan Motors nu intentioneaza sa isi urmeze concurentii parasind UK pentru Europa de Est, sustine un purtator de cuvant Nissan. Rivalii asiatici au facut aceasta miscare pentru a profita de forta de munca ieftina si piata de desfacere.

Producatorii asiatici Kia, Toyota, Hyundai au navalit in tari precum Republica Ceha, Slovacia, devenind o amenintare din ce in ce mai mare pentru pentru marcile puternice europene.

Insa Colin Dodge, vice presedinte Nissan Motor, a afirmat intr-un interviu pentru Reuters ca este convins de buna pozitionare a cartierului general in nordul Angliei. Fabrica din Sunderland, unul dintre cei mai mari angajatori ai regiunii a produs 315,297 masini in 2005, o cincime din productia totala a UK.

"La acest moment nu avem nici un plan sa ne mutam in Europa de Est. Evident, suntem deschisi la aceasta posibilitate...Este foarte usor sa inchizi o fabrica, sa deschizi una noua si sa obtii profituri pe termen scurt. Dar noi existam in Sunderland de 20 ani. De asemenea incercam sa utilizam investitia curenta, a daugat el.

El a mai adaugat ca acum in Europa de Est se dirijeaza 10% din productia auto, aceste procente era produse pana acum cativa ani in vest.

Kia, afiliat Hyundai si producatorul cu cea mai rapida ascensiune in Europa in 2005, planuieste sa deschida o fabrica in Slovacia cu tinta de 300,000 de unitati pe an pana in 2009. Hyundai de asemenea a incheiat un contract in valoare de 1 miliard E pentru a construi o fabrica in Republica Ceha, in timp ce Toyota a incheiat un parteneriat cu PSA/Peugeot-Citroen Praga.

Dar, in ciuda miscarii spre est, Sunderland a ramas de cativa ani una dintre cele mai eficiente fabrici ale Europei, multumita si concurentei stranse de furnizori din UK, spune Dodge.

Totusi, daca tendinta estica va continua, s-ar putea dovedi mai dificil sa gasim furnizori ieftini, a adaugat. furnizorii Nissan au inceput deja sa importe componente mai ieftine din Asia.

Dodge a prezis momente grele in viitor insa a spus ca Nissan se va feri de discount-uri excesive pentru a mari vanzarile, preferand sa se axeze pe profit. "In Europa este cea mai dura piata. Asa se simte. Sunt multi jucatori,
multe produse bune."