Marca Volvo este asociata in SUA cu siguranta si fiabilitatea.

Compania chineza a mai incercat sa patrunda pe piata americana, participand in anul 2008 la Salonul Auto de la Detroit, insa a esuat deoarece marca nu era suficient de cunoscuta si nu inspira incredere potentialilor clienti.

Intre timp, Geely a preluat Volvo Cars, ajunsa in pragul falimentului in urma crizei financiare mondiale.

"Preluarea Volvo ne-a consolidat imaginea in strainatate, iar consumatorii de acolo ne vad acum ca pe o companie internationala. Pentru a vinde in SUA si Europa, ne vom baza pe acele modele dezvoltate impreuna cu Volvo", a declarat pentru Bloomberg directorul general al Geely Automotive Holding, Gui Shengyue.

Presedintele si fondatorul Geely, Li Shufu, a separat anterior cele doua marci din portofoliu, ingrijorat ca asocierea Volvo cu un brand chinez ar putea eroda prestigiul marcii suedeze.

Citeste si:

Acum, Geely spera ca dezvoltarea unor modele in parteneriat cu Volvo ar putea imbunatati imaginea companiei chineze, care vrea sa devina cel mai mare exportator auto din China.

Geely a exportat anul trecut 100.800 autovehicule, fata de 184.800 unitati pentru liderul de piata Chery Automobile, potrivit Asociatiei Chineze a Producatorilor Auto.

Producatorii de automobile din China fac eforturi pentru a se extinde in strainatate, pe masura ce potentialul de crestere al pietei locale se restrange, iar concurenta se intensifica. Cota de piata cumulata a marcilor auto chineze pe piata locala a scazut in iulie la minimul ultimilor 5 ani, potrivit asociatiei.