Hackerii au actionat, prin intermediul unui laptop, franele unei masini la viteza de autostrada, au preluat directia si au oprit motorul in mers.

Laptopul a fost conectat la mufa OBD din autoturism, prin intermediul careia mecanicii afla problemele si sterg erorile.

Acestia au mai demonstrat ca pot accelera, frana, controla geamurile electrice, luminile, centurile de siguranta, vitezometrul si indicatorul de carburant.

Citeste si:

Un alt grup de hackeri s-a conectat la computerul masinii printr-un telefon mobil, Bluetooth, CD player sau chiar prin sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri. Ei au spus ca pot deschide o masina si pot pleca cu ea.

In 2009, cercetatori americani au testat securitatea unor calculatoare instalate in masini si au aratat ca sunt vulnerabile. Ingineri GM au respins munca acestora, dar dupa ce au citit raportul si-au dat seama ca exista cai de acces libere spre computerele din autoturisme si s-au grabit sa le izoleze.

Ford si General Motors au spus ca iau in serios problema de securitate, iar Toyota sustine ca are cele mai sigure calculatoare in masini si ca nu pot fi sparte.