Firmele Reloc si Electroputere VFU Craiova, parte a Grampet, vor lansa luna viitoare, in cadrul unui parteneriat derulat cu grupul industrial american Caterpillar, productia unei locomotive pentru trenuri de marfa, proiectul necesitand o investitie de peste 1,5 milioane euro in proiectare, teste, probe si certificare. Locomotiva, denumita "Terra Nova", a fost prezentata in cadrul targului international dedicat industriei feroviare InnoTrans, desfasurat in perioada 23-26 septembrie la Berlin.
Unitatea are in dotare doua motoare de 630 de cai putere, livrate de Caterpillar, si are un pret de pornire de peste un milion de euro, in varianta de baza, a declarat, la Berlin, vicepresedintele grupului Grampet, Gratian Calin, potrivit Mediafax.

"Aceasta este o locomotiva care se vinde singura si nu ne trebuie marketing special. Este un compromis pentru operatorii privati in Europa, mai low-cost, care se gandesc sa-si cumpere o locomotiva second-hand si, in loc sa faca o astfel de achizitie, aleg sa ia una noua, la acelasi pret", a precizat reprezentantul Grampet.
Capacitatea de productie pentru Terra Nova este de trei unitati pe luna, iar pana in prezent au fost contractate 12 unitati, acestea urmand sa fie livrate anul viitor catre doi operatori din Uniunea Europeana. Producatorul craiovean are discutii si pentru vanzarea de locomotive si cu alti potentiali clienti, inclusiv firme din Africa, a precizat Calin.

"Salut faptul ca industria de profil din Romania revine in forta pe o piata foarte pretentioasa. Este nevoie de un efort de revenire, reinviere, reindustrializare a Romaniei, iar pasii care s-au facut la Craiova sunt un exemplu in ceea ce ar trebui sa se faca in continuare", a declarat, la InnoTrans, Lazar Comanescu, ambasadorul Romaniei in Germania. VFU Craiova vrea sa lanseze in productie si o locomotiva diesel electrica, tot in parteneriat cu Caterpillar, proiectarea urmand sa inceapa anul viitor.

"Noi vrem sa operam in viitorul apropiat trei linii de fabricatie: locomotiva de manevra pe care o avem acum, o locomotiva diesel electrica si o locomotiva electrica, bi-sistem, cu recuperare de energie", a spus reprezentantul Grampet. Investitiile totale pentru cele trei linii de productie se vor ridica la cel putin zece milioane euro.
Pe de alta parte, grupul Grampet intentioneaza sa lanseze in luna noiembrie, la Pascani, productia unui tren de calatori. Investitia pentru acest proiect, derulat prin subsidiara Electroputere VFU Pascani, se ridica la 36 milioane euro, a precizat Calin. Grupul Grampet, cu afaceri de 230 milioane de euro la nivelul lui 2013, a incheiat primele noua luni din 2014 cu un rulaj in crestere usoara fata de perioada similara a anului trecut, potrivit sursei citate. Proprietarul Grampet, Gruia Stoica, a fost trimis in judecata la inceputul acestui an pentru fapte de coruptie.

Sursa foto: Flickr/Halfrain