Comparativ cu anvelopa precedenta, Michelin Alpin 5 are cu 12 % mai multe canale, cu 16 % mai multe lamele si un procent de goluri cu 17 % mai mare. Alpin 5 franeaza pe o distanta cu 5% mai scurta pe suprafete umede si cu 3% mai scurta pe suprafete acoperite cu zapada.

Noua anvelopa Michelin Alpin 5 dispune de canale adanci, un design directional, blocuri de profil speciale si un procent de goluri cu 17 % mai mare comparativ cu generatia anterioara de anvelope. Datorita profilului directional cu blocuri de profil speciale si canale adanci, anvelopa este extrem de aderenta pe zapada. Canalele laterale evacueaza apa si reduc riscul de acvaplanare.

Noul compus din cauciuc utilizat la Michelin Alpin 5 se bazeaza pe cea de-a patra generatie a tehnologiei Helio Compound. Cauciucul contine ulei de floarea soarelui, care permite anvelopei sa functioneze eficient la temperaturi scazute.

Citeste si:

Doar 8% din accidentele din timpul iernii au loc pe zapada

Conform studiilor realizate de Departamentul pentru studierea accidentelor rutiere al Universitatii din Dresda, Germania, soferii europeni nu prea au de-a face cu drumuri acoperite cu zapada in timpul iernii. Astfel, 92% dintre accidentele din timpul iernii au loc pe suprafete uscate sau umede, iar restul de 8% au loc pe suprafete acoperite cu zapada sau gheata.

Iarna, riscul accidentelor pe suprafete umede este dublu fata de cel pe suprafete uscate, o treime din accidente avand loc pe suprafete umede. Cu toate acestea, multe tari europene impun utilizarea anvelopelor de iarna deoarece acestea ofera o siguranta suplimentara in conditiile si la temperatura specifica din timpul iernii. Pentru anvelope, iarna incepe cand temperatura scade sub 7 grade deoarece datorita compusului si caracteristicilor specifice, doar anvelopele de iarna pot oferi performante excelente in aceste conditii.