Producatorul auto german trebuie sa prezinte pana miercuri un plan pentru eliminarea softului care reduce emisiile poluante ale motoarelor diesel in timpul testelor de laborator. Poetsch a spus saptamana trecuta directorilor grupului ca este sigur ca grupul poate depasi criza daca va face suficiente eforturi, potrivit publicatiei germane Welt am Sonntag, scrie Mediafax.

Intre timp, responsabilii cu finantele VW evalueaza efectul scandalului si analizeaza posibile optiuni avute la dispozitie, daca impactul financiar asupra rezervelor de numerar de 25 de miliarde de euro ale grupului va depasi asteptarile, au declarat persoane apropiate situatiei. Volkswagen risca inregistrarea unor costuri, amenzi si despagubiri uriase, dupa ce autoritatile de mediu din SUA au acuzat grupul, pe 18 septembrie, ca a instalat intentionat un software care reduce noxele automobilelor diesel doar in timpul testelor.

Grupul a confirmat ca softul ilegal este instalat pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial si a anuntat ca va lansa o campanie de rechemari pentru eliminarea acestuia. Dezvaluirile au dus la scaderea capitalizarii de piata a VW cu circa 40%, la demisia directorului general Martin Winterkorn si la acuzatii penale in SUA si Europa.

Departamentul financiar al grupului VW concepe un plan care sa tina cont de cele mai negative scenarii, inclusiv probleme financiare provocate de retrogradarea ratingului sau amenzi neasteptat de mari, potrivit surselor.

Volkswagen ar putea amana totodata unele dintre emisiunile de obligatiuni pe termen scurt. Grupul a anuntat ca nu va suspenda programele de finantare prin emisiuni de obligatiuni, dar ca trebuie sa le adapteze la conditiile actuale. VW a precizat ca nu anticipeaza riscuri pentru operatiunile financiare.

Citeste si:

Analiza interna a profilului de lichiditati, in diverse scenarii, este o procedura standard pentru companii in perioadele dificile, dar in cazul VW scoate in evidenta incertitudinile cu care se confrunta grupul. Oficiali ai companiei si numerosi bancheri considera ca nivelul actual al lichiditatilor VW este suficient pentru a evita un deficit.

Volkswagen detine in prezent lichiditati de 21,5 miliarde de euro, iar suma va ajunge in curand la 25 de miliarde de euro datorita vanzarii recente a unor participatii la divizia financiara LeasePlan si la compania japoneza Suzuki. Unii analisti, cum sunt cei ai Credit Suisse, au avertizat insa ca suma ar fi insuficienta.

Ca masura preventiuva, divizia de finantare a VW, VW Financial Services, a blocat angajarile, pana la sfarsitul acestui an. Fabrici ale VW din Germania si Mexic au redus totodata schimburile de lucru, ca reactie la aceste evolutii.

Sursa foto: Volkswagen/Shutterstock.com