In ciuda faptului ca profilul benzii de rulare al anvelopelor din segmentul economic arata de multe ori similar cu cel al anvelopelor premium, acestea nu garanteaza acceasi performanta. La inceputul fiecarui proiect de dezvoltare al unui nou tip de anvelopa, Nokian Tyres realizeaza cateva prototipuri de anvelope, acestea servind ca punct de plecare pentru crearea tuturor componentelor unei anvelope, de la corpul acesteia la proportiile compozitiei compusului de cauciuc.

„Diferenta dintre o anvelopa premium si o anvelopa din segmentul economic sau un model nou intrat pe piata devine evidenta in conditii extreme, precum franarea pe suprafete umede, sub riscul acvaplanarii sau suprasolicitarea directiei. O anvelopa premium este precum centura de siguranta: in marea majoritate a timpului nu ii constientizezi utilitatea, dar in situatii dificile iti poate salva viata, precum si viata celorlalti pasageri,” a declarat Matti Morri, Technical Customer Service Manager la Nokian Tyres.

In plus, producatorii de anvelope premium isi supun produsele unor sesiuni extinse de teste. In stadiul de dezvoltare de produs, anvelopele de inalta calitate sunt supuse la pana la 300 de tipuri diferite de teste. La Nokian Tyres, acest stadiu cuprinde testare continua in interior si o serie de teste complete pe masini, care se desfasoara in conditii de iarna la Centrul de testare „White Hell” din Ivalo, in conditii de vara la Centrul de testare Nokia, dar si pe diferite circuite din Europa Centrala. Testarea anvelopelor din segmentul economic este, cel mai probabil, mult inferioara unei astfel de examinari exhaustive.

Sursa foto: Yauhen_D / Shutterstock