Investitiile sud-coreenilor sunt estimate sa sustina profiturile Hyundai, ce controleaza aproximativ jumatate din piata interna, insa criza creditelor va diminua cererea din partea Statelor Unite, in timp ce competitia tot mai mare din China va induce presiuni asupra marjelor.

Hyundai a dezmintit luna trecuta un articol aparut in presa, potrivit caruia intentioneaza sa sisteze productia la fabrica din Statele Unite.

"Tintele de vanzare stabilite de Hyundai pentru 2008 sunt foarte agresive", a declarat un analist din cadrul Daishin Securities, Kim Byung-kuk. "Majoritatea brokerilor considera ca va fi foarte dificil ca Hyundai sa vanda peste 3 milioane de unitati in acest an".

Un economist din cadrul Asociatiei Nationale a Dealerilor de Automobile din Statele Unite a declarat ca vanzarie de vehicule ar putea scadea in 2008 la 15,5 milioane, fata de 16 milioane anul trecut.

Citeste si:

Toyota Motor Corp a auntat luna trecuta ca estimeaza o crestere a vanzarilor cu 5% in 2008, pana la un record de 9,85 milioane vehicule, ce ii va consolida pozitia de lider mondial, depasind General Motors Corp.

Ministerul Comertului din Coreea de Sud a transmis miercuri ca estimeaza ca exporturile de autovehicule vor scadea, in acest an la 5,7%, fata de 13,3% in 2007, invocand slabirea economiei americane, cea de-a doua piata de export pentru Coreea de Sud, dupa China.

"Exista ingrijorari foarte mari pentru piata auto din Statele Unite in acest an, in urma crizei pietelor ipotecare cu grad de risc ridicat", a daugat Kim.

Hyundai si compania afiliata Kia Motors Corp, impreuna cel de-al saselea producator auto din Statele Unite, a inregistrat o crestere a vanzarilor in Statele Unite cu 2,5% in perioada ianuarie-noiembrie 2007, pana la 701.927 unitati, detinand astfel o cota de piata de 4,8%.