Acordul prevede o plata suplimentara de 50 milioane dolari, in cazul in care Kamaz isi va atinge obiectivele de vanzari si de castiguri, a declarat Ruben Vardanyan, presedintele Troika Dialog, banca de investitii ce vinde participatia.

Andreas Renschler, presedintele Daimler Trucks, a spus ca industria auto se confrunta in prezent cu o "furtuna perfecta", insa a adaugat ca situatia nu face decat sa mareasca atractia pentru piata rusa, estimata sa devina cea mai mare din lume pentru productia de camioane.

Grupul Daimler, a carui unitate de camioane este cel mai mare producator de vehicule comerciale, a anuntat in iulie ca poarta discutii pentru a cumpara o participatie de 42% din Kamaz, cu scopul de a detine apoi un pachet de control.

Insa Sergei Chemezov, din cadrul consiliului Kamaz, a spus luna trecuta ca Daimler doreste o participatie mai mica, de 10%, explicand ca situatia de criza a facut ca pretul de 2 miliarde dolari al pachetului de 42% sa fie prea mare pentru firma germana.

Citeste si:

"Multi fabricanti auto sunt in prezent in pragul falimentului", a spus Chemezov, presedintele Russian Technologies, ce detine o participatie de 38% in cadrul Kamaz.

Un purtator de cuvant al grupului anunta in noiembrie ca Daimler va reduce numarul angajatilor din cadrul fabricilor din Germania, din cauza crizei financiare ce a afectat sectorul auto. Oficialul a spus ca disponibilizarile vizeaza persoanele angajate temporar si pe cele cu contracte pe durata determinata, insa nu a avansat o cifra.

Daimler are in total 167.000 angajati in Germania si 2.500 de angajati temporari.