“Pe piata auto din Romania exista piese contrafacute, ce provin din China, Turcia sau Bulgaria. O zecime din piesele auto Dacia si Renault prezente pe piata sunt contrafacute, echivalentul a circa 5 milioane de euro”, a spus Martin.

In 2009, au fost capturate 15.000 seturi de placute de frana, 7.000 de aparatori de noroi si 3.000 de oglinzi retrovizoare Logan.

Piesele contrafacute sunt de doua ori mai ieftine decat cele originale, insa nu sunt rezistente. Placutele de frana contrafacute se comporta diferit fata de cele de origine: la 130 de km/h, distanta de franare a unui vehicul echipat cu placute contrafacute este cu 30 de metri mai mare decat cea a unui vehicul echipat cu placute de frana de origine.


Fenomenul contrafacerii pentru orice alt produs, nu doar auto, are un impact semnificativ la nivel international.

Potrivit unui studiu realizat de OCDE (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica), produsele contrafacute sau piratate reprezinta 2% din comertul international, ceea ce se traduce printr-o cifra de afaceri de 250 miliarde de dolari in 2009, comparativ cu 200 de miliarde de dolari in 2007. Comertul cu produsele contrafacute este in crestere pe fondul crizei economice.

Grupul Renault se implica in lupta pentru combaterea contrafacerii pieselor de schimb auto, colaborand in acest sens cu Politia, Parchetul, Autoritatea Nationala a Vamilor si cu Registrul Auto Roman.

In ultimii doi ani au fost confiscate la frontiera circa 30.000 de repere contrafacute.