“Global Compact Car”, inlocuitorul actualei generatii Micra este primul model Nissan dezvoltat pe noua platforma V. Reducerea masei in vederea scaderii consumului de carburant si a emisiilor poluante au fost prioritatea proiectului platformei V. In Romania si in restul Europei se va comercializa incepand cu toamna lui 2010.

Juke, model de segment B, vine cu o motorizare pe benzina de 1,6 litri, supraalimentat, cu injectie directa, care dezvolta 190 CP si un cuplu maxim de 240 Nm. Aceasta versiune va fi disponibila cu tractiunea Nissan ALL-MODE 4x4-i ce prezinta o inovatie in segmentul B: distribuie in proportie de pana la 50:50 tractiunea intre puntea fata si cea spate. Gama mai cuprinde motorul pe benzina de 1,6 litri 117 CP si dieselul 1,5 dCi 110 CP. Comercializarea in Europa, inclusiv Romania, va lua startul in toamna lui 2010.

Leaf este modelul electric Nissan de segment C. Leaf a fost primul vehicul electric destinat comercializarii pe scara larga si primul dintr-o intreaga gama de vehicule electrice ce va fi dezvoltata de Nissan si de partenerul sau de Alianta, Renault. Construit pe o platforma noua, Leaf este lung de 4,45 m, lat de 1,78 m si inalt de 1,55 m. Motorul electric Nissan dezvolta 80 kw si cuplul maxim de 280 Nm, automobilul atingand viteza maxima de 140 km/h.

Bateria litiu-ion de 90 kw ofera o autonomie de 160 km. Formata din 48 de module, bateria s-a amplasat sub scaune si in podea. Folosind sistemul de incarcare rapida DC50kw, se poate incarca pana la 80 la suta din capacitate in 30 de minute. Pana la raspandirea acestui sistem, vehiculul poate fi incarcat de catre proprietar si la o priza de 220~240 V, 16 A. O astfel de incarcare dureaza 8 ore. Pe unele piete din Europa, Leaf va putea fi comandat din vara lui 2010.

Noul crossover Nissan Qashqai facelift, produs la uzina din Sunderland - Marea Britanie, vine cu motorizarile diesel de 1,5 litri 106 CP (ECO), 1,5 litri 103 CP (filtru de particule), 2,0 litri 150 CP si benzina 1,6 litri 114CP si 2,0 litri 141CP. Motorizarea noua este cea ecologica 106 CP - ECO.

Noul Pathfinder si noul Navara vor fi dezvaluite la Salonul Auto de la Geneva, echipate cu noul motor diesel 3,0 V6 care dezvolta 238 CP si cuplul maxim de 550 Nm. Propulsorul de 2,5 litri a fost upgradat in sensul cresterii performantelor si scaderii consumului si a emisiilor poluante, dezvolta 190 CP. Noul Pathfinder si Noul Navara vor putea fi comandate in primavara lui 2010.

370 Z Roadster, versiunea decapotabila a legendarului Z, se lanseaza in Europa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Motorul de 3,7 litri dezvolta 328 CP si cuplul de 363 Nm, caracterul sportiv fiind accentuat de prezenta tractiunii spate. Automobilul poate fi echipat cu transmisia manuala Syncro Rev Control sau cu cutia de viteze automata in 7 trepte, cu comenzi la volan.

Plafonul 370 Z se pliaza complet in 20 de secunde, fara a fi nevoie sa se deconecteze puncte de fixare. De asemenea, poate fi comandat din afara automobilului, prin apasarea timp de trei secunde a butonului telecomenzii inchiderii centralizate. Se va comercializa in aceasta primavara.

Realizat din conceptul Qazana, crossover-ul Nissan Juke este disponibil in toamna

Realizat din conceptul Qazana, crossover-ul Nissan Juke este...