1. Punctualitatea, un factor principal

1. Punctualitatea, un factor principal

Ai grija sa ajungi la timp. Nimanui nu-i place sa astepte, mai ales daca tu esti liderul discutiei. Trebuie sa fii un exemplu in ochii celorlalti.

Sursa foto: Shutterstock/Punctualitate

2. Interactioneaza cu ceilalti inainte de inceperea sedintei

2. Interactioneaza cu ceilalti inainte de inceperea sedintei

Daca se iveste ocazia, fa cunostinta cu toata lumea si schimba cateva cuvinte, chiar daca cei prezenti sunt superiori ierarhic si poate nu ati mai schimbat niciodata o vorba. Prezinta-te si leaga noi relatii. Poate printre persoanele invitate se afla cineva cu care ai putea schimba pareri care ti-ar putea servi pe mai tarziu in cariera.

Sursa foto: Shutterstock/Intalnire de afaceri

3. Prezinta pe toata lumea

3. Prezinta pe toata lumea

Ca un adevarat lider care cunoaste toti invitatii intalnirii, foarte indicat este sa incerci sa ii prezinti intre ei pentru a se cunoaste mai bine. Intotdeauna sa incepi cu persoana pozitionata mai sus ierarhic. De exemplu: "Domnule director, vi-l prezint pe noul nostru coleg"

Sursa foto: Shutterstock/Oameni de afaceri care face cunostinta

4. Vino pregatit

4. Vino pregatit

Trebuie sa fii suficient de pregatit pe subiectul intalnirii pentru a putea face fata oricarei intrebari venita din partea invitatilor si a sti la randul tau de la bun inceput ce trebuie sa intrebi. Daca ai intrebari nu le lasa pe toate pentru finalul intalnirii, cand toata lumea vrea sa plece. Nu vrei sa fii cel din cauza caruia sedinta trebuie prelungita.

Sursa foto: Shutterstock/Speaker

5. Daca tu convoci sendinta, vino cu agenda bine pregatita

5. Daca tu convoci sendinta, vino cu agenda bine pregatita

Daca tu esti cel care conduce intalnirea este important sa ai o agenda bine pusa la punct pentru a nu omite niciun subiect important si a ramane focusat pe subiectul intalnirii.

Sursa foto: Shutterstock/Speaker

6. Pozitia in care te asezi trebuie sa fie una impecabila. Ai grija ca scaunul sa fie la acelasi nivel cu al celorlalti

6. Pozitia in care te asezi trebuie sa fie una impecabila. Ai grija ca scaunul sa fie la acelasi nivel cu al celorlalti

Daca alegi sa te asezi pe durata unei intalniri, asigura-te ca pozitia ta sa fie aceeasi cu a celorlalti. Una dintre regulile de eticheta ale sedintelor este sa ai grija ca inaltimea scaunului tau sa fie aceeasi cu a celorlalte persoane din sala de sedinte.

Sursa foto: Shutterstock/Om de afaceri

7. Tonalitatea este, de altfel, foarte importanta

7. Tonalitatea este, de altfel, foarte importanta

Atunci cand tii un discurs sau trebuie sa prezinti ceva intr-o sedinta este foarte important sa vorbesti tare si raspicat pentru a capta atentia tuturor.

Sursa foto: Shutterstock/Intalnire de afaceri

8. Vorbeste repede. Cu cat trece timpul cu atat va fi mai dificil sa iti poti expune parerea

8. Vorbeste repede. Cu cat trece timpul cu atat va fi mai dificil sa iti poti expune parerea

Nu este suficient doar sa vorbesti tare, trebuie sa vorbesti si repede, preferabil in prima parte a sedintei, astfel incat ideile tale sa fie auzite de toti ceilalti. Cu cat astepti mai mult cu atat va fi mai greu sa iti adaugi si propriile idei si opinii in discutie. Este preferabil sa vorbesti cat mai devreme astfel incat toti ceilalti sa stie ca esti acolo. De asemenea este preferabil ca atunci cand vorbesti sa vii un comentariu important.

Sursa foto: Shutterstock/ Intalnire la birou

9. Fii concis

9. Fii concis

Incearca sa insumezi tot ceea ce vrei sa spui, doar in cateva cuvinte. Discursurile lungi au tendinta sa devina plictisitoare. Nu te repeta si nu da explicatii inutile.

Sursa foto: Shutterstock/Intalnire oameni de afaceri la birou

10. Nu tine telefonul la vedere

10. Nu tine telefonul la vedere

Foarte multe persoane au tendinta de a-si tine telefonul pe masa pe durata unei intalniri. Nu faceti asta! Chiar daca nu va uitati la el, un simplu apel poate sa va distraga si sa va pierdeti atentia. Daca trebuie sa preluati un apel sau sa raspundeti unui mail, iesiti pentru o clipa afara din sala, este nepoliticos sa tastezi in timpul intalnirii.

De asemenea este important ca atunci cand sedinta sau intalnirea nu are lor la pranz, cina sau mic dejun, sa nu mananci in timpul discutiei. Poti bea apa sau cafea, insa mancatul nu este recomandat. Daca totusi este nevoie sa mananci trebuie sa ai acordul tuturor celorlalti.

Sursa foto: Shutterstock/Om de afaceri cu telefon la birou