Eiji Han Shimizu este producator, scriitor si trainer. Focusul sau in cariera este cea mai importanta emotie umana, fericirea.

Intrebat cum caracterizeaza importanta fericirii in business, trainerul vorbeste despre efectele majore ale acestui sentiment, care duc la atigerea targeturilor, cresterea vanzarilor si cresterea creativitatii.

"Fericirea este un lucru foarte important in afaceri. Intr-o meta-analiza a 225 de studii academice, Sonja Lyubomirsky si Ed Diener pe care i-am intervievat in timp ce filmam documentarul Happy au descoperit faptul ca angajatii fericiti au, in medie, 31% mai multa productivitate; vanzarile lor sunt cu 37% mai mari; creativitatea lor este de trei ori mai mare", a explicat Eiji Han Shimizu.

El a adaugat ca organizatiile ar trebui sa gandeasca fericirea nu "ca un sentiment dragalas si nice to have", ci ca pe un aspect care are un impact direct in reusitele companiilor.

Angajatii mai fericiti sunt mult mai creativi, productivi si dispusi sa-si asume riscuri. Sunt mult mai placuti de clienti si colegi si dau dovada de leadership eficient.

"Oricat de direct ar parea acest mesaj, sper ca el sa ajunga la cat mai multi directori de companii: angajatii mai fericiti inseamna productivitate mai mare, eficienta crescuta, targete atinse si, deci, o companie mai fericita", a aratat Shimizu.

Cum poti invata sa fii fericit

Chiar daca multe persoane nu ar crede, fiecare om poate invata sa fie fericit.

"Fericirea se invata constant. Psihologia moderna a identificat cateva elemente cheie pentru fericire: recunostinta, compasiune, optimism, starea de mindfulness si multe altele. Si exista un set de exercitii testate empiric care pot imbunatati fiecare element, si deci, duc la cresterea starii de fericire", a explicat trainerul.

Citeste si:

De asemenea, poti fi fericit la un job chiar daca nu iti place.

"Exista o tehnica numita Job Crafting. Poti sa ramai la acelasi job, dar sa schimbi modul prin care interactionezi cu clientii si colegii, sa redefinesti si sa extinzi obiectivele sarcinilor tale in ceva mai maret decit sunt ele si sa ideintifici care sunt punctele tale tari si sa le aplici in sarcinile curente si sa continui sa le imbunatatesti. De exemplu, un angajat Starbucks poate sa isi mareasca interactiunea cu clientii prin dialoguri mai lungi sau un sofer de taxi cu un simt al umorului foarte bine dezvoltat poate sa si-l foloseasca ca sa binedispuna pasagerii", a mai Shimizu.

Trainerul povesteste ca cel mai fericit angajat pe care l-am intalnit este un sushi chef novice din Tokyo. El taia ton cu un cutit mare toata ziua. Statea in acelasi loc si parea ca face aceeasi miscare de la 7 dimineata pana la 7 seara. Shimizu l-a intrebat cat de obositor si plicitisitor trebuie sa fie. Dar el a raspuns zambind ca isi indrageste munca foarte mult. In opinia sa, fiecare peste ton este diferit. Fiecare dintre pesti are un continut diferit de grasime, muschi si calitate a carnii asa ca el schimba de fiecare data modul in care tinea cutitul si unghiul din care taia. Isi crease o provocare prin asta si era multumit de abilitatile pe care si le dezvolta. El traia ceea ce psihologii numesc momentul de Flow, acea stare de experienta optima a echilibrului intre abilitati si provocari.

Eiji Han Shimizu va sustine workshopul Managing Happiness and Resilience la Bucuresti, in datele de 22 si 23 septembrie, in incinta ConnectHub, organizat impreuna cu Institutul pentru Fericire. Inscrierile se fac pe www.ipf.ro .