1. Au simtul umorului

Asta nu inseamna ca trebuie sa se tina de glume, insa sefii cu adevarat buni isi arata aprecierea pentru umor. Iar acest lucru este important, pentru ca le permite sa ramana pe pozitii in situatii dificile, scrie Inc.com.

2. Isi impartasesc viziunea

Impartasirea viziunii proprii inseamna ca acesti sefi reusesc sa le-o transmita clar pe a lor angajatilor din subordine.

3. Demonstreaza ca organizatia este mai importanta decat persoana

Nimeni nu isi doreste sa lucreze pentru cineva care considera ca intreaga organizatie se reduce la persoana care o conduce. Sefii adevarati sunt cei care demonstreaza ca ii pretuiesc pe ceilalti angajati si intreaga companie la fel de mult ca pe ei insisi.

4. Inteleg ca angajatii au si viata personala

Liderii buni de astazi sunt cei care empatizeaza cand oamenii lor au si alte angajamente in viata, precum ingrijirea copilului, o vizita la dentist, o vacanta sau altceva. Ei cer dedicare la locul de munca, insa si inteleg cand este vorba despre alte aspecte ale vietii.

5. Ei modeleaza alti lideri

Liderii buni pot strange langa ei o multime de adepti, insa liderii cu adevarat mareti isi demonstreaza dorinta de a-i sustine si ajuta si pe cei din jurul sau sa devina lideri chiar mai buni. Acest lucru inseamna ca ei in fiecare zi dau dovada de incredere si entuziasm ca si altii se pot dezvolta.

Citeste si:

6. Cantaresc cu atentie deciziile de angajare

LIderii buni invata sa delege. Facand acest lucru intr-un mod relaxat inseamna ca reusesc sa recruteze angajati carora sa le delege cu usurinta.

7. Acorda credit colegilor

Liderii desavarsiti inteleg ca fiecare persoana are nevoie sa auda ca propria-i contributie este evaluata si apreciata. Astfel, ei cauta oportunitati prin care pot sa acorde credit celorlalti.

8. Accepta vina

Esecul nu este neaparat nu lucru rau, atata timp cat oamenii invata ceva din el si fac alte incercari de a rezolva lucrurile. Cu toate acestea, este important pentru un lider sa accepte ca esecul va cadea pe umerii sai.

9. Demonstreaza incredere

Increderea fara competenta este reteta sigura catre un dezastru, insa sefii care vor sa fie lideri trebuie sa le demonstreze oamenilor din echipa ca au incredere in ei, in echipa si in misiunea comuna.

10. Stiu cand sa traga tare

Uneori, cuvintele cu cea mai mare putere de motivare pe care un sef le poate spune unui angajat sunt putin critice si anume "stiu ca poti mai mult".

Sursa foto: sirtravelalot, Shutterstock