Departamentele de resurse umane depun de cele mai multe ori eforturi uriase in dezvoltarea talentelor pentru a-i transforma in adevarati performeri. Totusi, metodele utilizate ajung uneori sa nu fie productive pentru companie neoferind sansa acestui tip de angajati sa isi manifeste creativitatea.

Potrivit studiului realizat de Deloitte, imbatranirea fortei de munca alaturi de schimbarea asteptarilor in randul angajatilor vor avea ca efect o scadere cu 13% a angajatilor talentati in urmatorii 40 de ani. Astfel, companiile vor fi nevoite sa dezvolte noi strategii de management al talentelor si sa utilizeze metode mai complexe de recrutare si retentie.

Trei sferturi dintre cei 58 de lideri mondiali in recrutare chestionati au recunoscut ca au acordat cea mai mare importanta potentialului ridicat al candidatilor, mai ales celor de pe pozitii de senior leadership, utilizand strategiile de dezvoltare propuse de departamentele de resurse umane. Insa, in cazul organizatiilor care au ales sa utilizeze un program focusat mai mult pe extinderea afacerii decat pe dezvoltarea personala a talentelor s-au obtinut rezultate mai bune, subliniaza studiul Deloitte.

O abordare care sa identifice segmentele critice ale organizatiei si nevoile talentelor ar fi preferabila si mai eficienta, fata de o simpla focusare asupra dezvoltarii leadership-ului la nivel de companiei, au adaugat reprezentantii de la Deloitte.

Doar o treime dintre organizatiile chestionate au admis ca accesul si orientarea catre leadership reprezinta un element cheie in retentia talentelor, in timp ce mai putin de doua treimi s-au concentrat asupra dezvoltarii de programe de responsabilitate sociala in cadrul comunitatii, desi cercetarile in domeniu au demonstrat ca acest tip de progame ajuta la cresterea gradului de angajament fata de organizatii atat pentru actualii angajati cat si pentru generatiile viitoare.

Potrivit Deloitte, pentru noile generatii, companiile vor fi nevoite sa utilizeze acest tip de proiecte sociale, fiind un element cheie al strategiei de retentie al talentelor.

Citeste si:

In prezent, opt din zece organizatii sustin ca pentru retentia angajatilor talentati cea mai utilizata metoda o reprezinta recompensarea financiara anuala in functie de performantele obtinute.

„In ciuda problemelor economice
existente la nivel mondial si a diminuarii numarului de locuri de munca, 2008 va fi anul cu cele mai multe oferte de job-uri raportat la numarul de posibili candidati. Cererea pentru anagajatii talentati va depasi oferta, astfel incat organizatiile vor fi nevoite sa dezvolte strategii de management si retentie al talentelor mult mai complexe si sa depaseasca abordarile individualiste la nivel de leadership”, sustine Anne-Marie Malley, partener Deloitte si autor al studiului.

„Studiul arata ca exista mai multe nivele de asimilare amestecate in strategiile avansate de managementul talentelor, ce vor deveni o necesitate atunci cand o companie ia decizia de a atrage, angaja si retine cei mai buni candidati”, a adaugat Malley.

Managementul talentelor ocupa tot mai mult un loc central in strategiile de organizare a companiilor astfel incat o indepartare a acestuia de la metodele traditionale de abordare utilizate de specialistii in resurse umane se impune, a adaugat reprezentantul Deloitte.

Companiile sunt nevoite sa devina mai abile si creative in managementul talentelor, iar leaderii in domeniu vor fi obligati la randul lor sa depaseasca metodele clasice de succesiune la nivel de top management si sa identifice oameni cheie la orice nivel de cariera.

Un program de lucru flexibil, planuri de dezvoltare profesionala adaptate fiecarui angajat, strategii de mobilitate si dezvoltare interna la nivel de organizatie sunt elemente cheie pe care fiecare companie va trebui sa le aplice pentru a putea fi siguri atat de retentia talentelor cat si de o mai buna dezvoltare pe piata a companiei, subliniaza studiul Deloitte.