Conform unui studiu realizat de compania furnizoare de servicii de management, Leadership IQ, angajatii se implica doar in proportie de 28% atunci cand se simt neglijati de manageri . “Majoritatea managerilor au remarcat o deteriorare a relatiilor cu angajatii pe timp de criza. Pentru majoritatea liderilor, performanta manageriala are de suferit in acest moment, considera Mark Murphy, CEO al companiei de consultanta in management Leadership IQ si autor a numeroase carti pe tema motivarii angajatilor.

Unii manageri reusesc sa isi tina alaturi angajatii doar pentru ca actualul mediu economic ii impliedica pe acestia din urma sa plece spre o alta companie, mentioneaza Murphy. “Unii angajatori se chinuie sa faca fata unei perioade de stres puternic incat uita complet sa ofere feedback, training si coaching angajatilor. Si personalul are parte de acelasi stres, simtind aceeasi presiune”, adauga Murphy.

Cand recesiunea se va termina, angajatorii care au mizat pe iesirea din criza cu pretul diminuarilor salariale nejustificate sau al lipsei de comunicare si motivare a angajatilor vor avea numai de pierdut “ Singura modalitate de a-ti tine angajatii aproape pe timp de criza este sa faci din ei o echipa pe care sa o tratezi cu respect si consideratie. Mai mult, trebuie sa le mentii moralul ridicat”, completeaza Murphy.

Pentru o retentie buna a angajatilor atat pe timpul crizei, cat si dupa sfarsitul acesteia, Murphy da cateva sfaturi:

1. Evitati dublul standard. Nu va asteptati ca angajatii sa va urmeze sfaturile daca voi insiva nu puteti realiza acele obiective “Nu poti sa iti acorzi un tratament preferential si sa incarci angajatii cu sarcini in afara fisei postului”, sustine manager-ul unei companii din domeniul constructiilor.

2. Impartiti egal volumul de munca.
Nimic nu sporeste mai mult neincrederea angajatilor decat repartizarea discretionara a volumului de munca, punand in seama unor angajati sarcini care necesita timp si efort, in timp ce altii lucreaza efectiv jumatate din timp. “Cateodata, trecem cu vederea lipsa de efort a unor angajati si, in acelasi timp, neglijam performerii”, comenteaza Murphy.

3. Faceti-va angajatii optimisti.
Se stie ca o doza de umor reduce considerabil stresul si detensioneaza atmosfera. “Seful unui department sau chiar un coleg din birou pot incerca sa promoveze o atitudine pozitiva .Ca si manager, poti sa decizi ce fel de atmosfera vrei in companie. Daca nu esti capabil sa ai o conversatie vesela cu angajatii, sigur ei vor avea aceasta conversatie cu clientii, ceea ce s-ar putea sa nu iti convina”, concluzioneaza Murphy.