„In ultimii 3 ani (2008-2010), consumul de bunuri ambalate a scazut cu 16%. In aceste conditii, cantitatea de ambalaje pusa pe piata anul acesta este sub cea din 2007. In vreme ce consumul si cantitatea de ambalaje se diminueaza, tintele de reciclare cresc de la an la an”, spune Sorin Popescu (foto), directorul general al Eco-Rom Ambalaje, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Prin aderarea la Uniunea Europeana, Romania s-a angajat sa transpuna legislatia europeana in legislatia romaneasca, iar mai apoi sa o implementeze. Astfel, pana in 2012, industria trebuie sa recicleze 55% din totalul PET-urilor puse pe piata, 60% din totalul sticlelor puse pe piata si 21% din aluminiul pus pe piata. Pana in 2013, Romania va trebui sa recupereze si sa valorifice 60% din totalul deseurilor de ambalaje puse in circulatie la nivelul tarii.

In caz contrar, Romania ar putea fi supusa procedurii de infringement, adica unor masuri pe care Comisia Europeana le ia atunci cand un stat membru UE incalca obligatiile comunitare.

Din cifra de afaceri, Eco-Rom Ambalaje investeste peste 90% in indeplinirea obligatiilor de reciclare a tarii, adica in investitiile realizate pentru sistemul de colectare selectiva, atat din circuitul industrial-comercial, cat si de la populatie.

„Din aceste investitii in colectarea selectiva (adica din cei peste 90% din cifra de afaceri), mai mult de 90% merg catre colectori – operatori de salubritate, colectare sau reciclatori.

In prezent, peste 5 milioane de locuitori au acces la sistemul de colectare selectiva pus la dispozitie de Eco-Rom Ambalaje, iar numarul va creste in 2012 cu aproximativ 50%, potrivit estimarilor companiei.

Citeste si:

In acelasi timp, si cantitatile colectate de la populatie anul viitor vor creste cu aproximativ 10-12%, de la 24.000 de tone de deseuri colectate selectiv de la populatie in 2010, la 50.000 de tone la finele lui 2012.

Un locuitor genereaza cam 350 kg de deseuri menajere pe an, din care 15% reprezinta ambalaje. Din cele maxim 50% deseuri de ambalaje pe an, 40% este plastic, hartie-carton 30-35%, iar restul inseamna metal si lemn.

Sorin Popescu precizeaza ca ambalajul care devine deseu reprezinta cam 60% din ceea ce ajunge la populatie, pe cand restul de 40% se duce catre sectorul industrial-comercial.

Eco-Rom Ambalaje are ca actionari mari companii din industria produselor de larg consum, precum Coca-Cola HBC Romania, Heineken Romania, Mars Romania, Quadrant-Amroq Beverages, Titan, Ursus Breweries sau Unilever South Central Europe. Eco-Rom Ambalaje preia obligatia acestora de reciclare si valorificare a deseurilor provenite din ambalaje.


Sursa grafic: Revista Eco-Rom Ambalaje, nr.1, 2011.