Aceasta strategie este implementata de noul director general al Carrefour, Georges Plassat, cunoscut si ca “Omul de la curatenie” intrucat are reputatia de a reduce costurile “fara mila”, in goana de a strange lichiditati pentru plata datoriilor grupului si modernizarii hipermarketurilor din pietele principale din Franta si Europa de Vest.

Potrivit LSA, Carrefour a iesit in ultimii zece ani din 13 tari, iar motivele au fost diferite de la un stat la altul.

Din Marea Britanie, SUA, Austria si Japonia, Carrefour a plecat pentru ca s-a lovit de o concurenta puternica, iar, din Thailanda si Malaezia, grupul a iesit pentru ca nu a putut impune conceptul de hipermarket astfel incat sa ajunga la o masa critica mai repede.

Carrefour si-a vandut operatiunile din Columbia pentru 2 miliarde euro retailerul sud-american Cencosud. Carrefour opera in Columbia 72 de hipermarketuri, 16 magazine si 4 unitati de tip cash-and-carry.

Citeste si:

Vanzarile nete ale diviziei din tara respectiva, excluzand combustibilii, au totalizat 1,5 miliarde de euro in perioada de 12 luni incheiata la sfarsitul lunii iunie.

In Romania, Carrefour numara 93 de magazine dintre care 24 de Hypermarket-uri Carrefour, 60 de supermarket-uri Carrefour Market si 9 magazine de proximitate Carrefour Express.

Faptul ca grupul francez ar putea pleca de pe piata locala s-a mai vehiculat si in primavara acestui an, cand ING nota cel mai mare retailer european ar putea sa isi anunte iesirea si din Argentina, Belgia, Grecia, Italia, Malaesia, Polonia, Taiwan si Turcia

Retailerul a inregistrat anul trecut vanzari de 1,18 miliarde euro in Romania, in crestere cu 4,8%, in principal datorita extinderii retelei de magazine.