Asociatia a informat, in scris, saptamana trecuta, asupra acestei decizii, atat Consiliul Concurentei, prin persoana presedintelui Bogdan Chiritoiu, cat si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Marile lanturi de magazine sustin ca “Monitorul preturilor” copiaza un model din Grecia, o alegere pe care o considera “total neinspirata, avand in vedere ca este o piata unde nu sunt prezente mari lanturi comerciale internationale, lucru comunicat atat Consiliului Concurentei cat si ANPC”. Acesta este si motivul pentru care o initiativa similara, denumita Observatorul Preturilor, a fost abandonata de cei care au incercat sa o puna in practica, fostii ministri PDL Adriean Videanu si Ion Ariton.

Concurenta lanseaza o platforma online pentru sesizari din domeniu

Concurenta lanseaza o platforma online pentru sesizari din domeniu

AMRCR mai sustine ca modificarile de pret pot aparea cu o frecventa zilnica, chiar de mai multe ori in aceeasi zi, in functie de dinamica pietei. Mai mult, pentru ca un consumator sa poata beneficia efectiv de cel mai mic pret ar trebui sa aiba acces neintrerupt la Internet, precum si posibilitatea de a se deplasa rapid la locatia respective, adauga membrii Asociatiei.

“Cu alte cuvinte, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodina din Titan care nu navigheaza permanent online si are la dispozitie doar mijloacele de transport in comun (altfel costul transportului ar putea depasi avantajul pretului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila in timp util pentru a “prinde” reducerea la malai, ca sa nu mai vorbim de situatia in care aceasta ar fi interesata si de pretul la cartofi iar cel mai mic pret pentru acest produs se afla la o locatie din Berceni”, se arata in comunicatul AMRCR.

Citeste si:

“Nu intelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat Memorandumul privind infiintarea Monitorului preturilor, intr-o lipsa totala de transparenta si fara consultarea prealabila a partilor vizate de acest proiect. Executivul pare sa nu se fi gandit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora sa ramana competitivi pe o piata extrem de sensibila la costuri”, puncteaza Delia Nica, director executiv AMRCR.

Din AMRCR, asociatie infiintata in 2003, fac parte Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach si Mobexpert.

Sursa foto: Platforma online, Shutterstock.com