O analiza detaliata pe clasele de utilaje terasiere vandute arata o lipsa a investitiilor companiilor de constructii in echipamente specializate, pe fondul unor deficiente majore la capitolul proiecte de infrastructura, semnalate de catre mediul economic in ultimii ani in Romania, scrie News.ro.

“Atunci cand volumul lucrarilor de infrastructura va creste, constructorii isi vor pune cu adevarat problema productivitatii si a preciziei ridicate si vor avea nevoie de utilaje specializate. Daca, in schimb, vom avea in continuare lucrari de volume mici, care nu impun neaparat o calitate deosebita, cererea de echipamente cu tehnologii avansate va fi ca si pana acum, redusa”, a declarat directorul general Marcom RMC’94, Constantin Marcu.

Anul trecut, managerul a observat o crestere a cererii pentru echipamente de constructii multifunctionale, cum sunt buldoexcavatoarele, midi-excavatoarele sau mini-incarcatoarele multifunctionale si incarcatoare frontale, numarul unitatilor vandute majorandu-se la 977 in 2015, comparativ cu 752 in anul anterior.

Utilajele specializate de constructii si minerit reprezinta doar 28,6% din piata, in 2015 fiind vandute 311 unitati din aceste game, comparativ cu 288 de unitati in 2014.

„Un volum de piata pe segmentul de utilaje terasiere de 2.000-2.200 de unitati reprezinta un optim al pietei, insa avem nevoie de o strategie coerenta de dezvoltare a proiectelor de infrastructura, activitatilor de constructie si reabilitare a drumurilor si autostrazilor si, evident, in paralel dezvoltarea sectorului de cladiri rezidentiale si nerezidentiale si lucrari edilitare”, a mai spus Razvan Marcu.

Citeste si:

Potrivit celui mai nou raport al Comitetului European pentru Echipamente de Constructii (CECE), Romania ramane o piata atipica din punctul de vedere al cererii de echipamente, buldoexcavatorul fiind cel mai cerut tip de utilaj.

Daca la nivel european, anul trecut s-au vandut 5.338 de buldoexcavatoare, adica 5,2% din volumul total de pe piata de echipamente terasiere, in Romania ponderea acestor utilaje este de 53,5%, fiind vandute 683 de unitati.

”Romania urmeaza insa trendul general la nivel european, precum si exemplul Poloniei, o piata cu un parcurs similar cu cel al pietei autohtone, astfel ca buldoexcavatorul isi pierde din popularitate in detrimentul tandemului mini/midi excavator – incarcator compact”, mai spune Razvan Marcu.

Cu capital 100% romanesc, Marcom este distribuitorul exclusiv pe piata locala al marcilor Komatsu, Grove, Potain, Hidromek, McCloskey, Dieci, Mantsinen, Indeco si Mantovanibenne. Compania, infiintata in 1992, are acum 70 de angajati si un portofoliu de peste 2.000 de clienti la nivel national.

Principalii concurenti pe plan local sunt Bergerat - Monnoyeur, Terra Utilaje Romania si Marcom RMC.