Carrefour, cel mai dinamic an de la intrarea in Romania

Pentru retailerul francez, anul 2008 a reprezentat unul dintre cei mai activi in ceea ce priveste expansiunea pe piata din Romania. Anul acesta, Carrefour a deschis nu mai putin de 10 hypermarketuri, fata de doar 4 in 2007.

Pe langa extinderea retelei de hipermarketuri, retailerul francez are o prezenta activa si pe segmentul supermarketurilor, prin reteaua Carrefour Express.

Dupa ce in toamna anului trecut a preluat lantul de 21 de magazine Artima, pentru care a platit 55 mil. euro, in 2008, Carrefour a inceput procesul de remodelare a acestor unitati sub brandul Carrefour Express. Astfel, pana la sfarsitul acestui an, 20 de magazine Artima vor fi transformate in Carrefour Express.

Aceste noi deschideri vor contribui la o crestere de circa 15% a cifrei de afaceri a reteilerului francez, fata de anul precedent. Daca in 2007 Carrefour a inregstrat o cifra de aceceri de 866 mil. euro, pentru 2008 reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de circa 1 mld. euro.

Metro Cash&Carry a reinceput expansiunea in Romania

Dupa o perioada de 3 ani in care s-a concentrat doar pe consolidarea si dezvoltarea magazinelor deja existente, Metro Cash & Carry Romania a reluat anul acesta procesul de expansiune la nivel national prin deschiderea celui de-al 24-lea centru de distributie la Deva, in urma unei investitii de aproximativ 20 milioane euro.

Magazinul din Deva are o suprafata de vanzare de peste 8.700 m.p si ofera un sortiment de 17.500 produse alimentare si nealimentare. In plus, centrul de distributie are peste 350 locuri de parcare si 226 de angajati.
In prezent, reteaua de magazine numara 24 de centre de distributie: in Bucuresti, patru centre (Militari, Voluntari, Berceni si Baneasa), in Brasov, Constanta si Timisoara cate doua centre, si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures, Arad si Deva.

Metro s-a extins si prin divizia real - Hypermarket, prin deschiderea a patru unitati

Divizia real - Hypermarket, parte a grupului Metro, si-a continuat extinderea retelei pe piata autohtona, prin deschiderea a patru noi hypermarketuri anul acesta.

Noul magazin Real din Capitala este situat in cartierul Berceni si are o suprafata totala construita de aproape 14.000 de metri patrati, din care spatiul comercial ocupa peste 7.320 mp. Magazinul va avea program nonstop si va asigura 600 locuri de parcare.

Real a inaugurat recent in Bacau cel de-al 16-lea magazin din reteaua dezvoltata in Romania, in urma unei investitii de 18 milioane de euro. Noul magazin dispune de o suprafata totala construita de 11.700 mp, din care suprafata de vanzare se ridica la peste 6.100 mp si va beneficia de o parcare de 1.250 de locuri.

Spar, 9 noi supermarketuri in 2008

Dupa ce in 2007 reusisera deschiderea a doar 6 noi locatii, olandezii de la Spar au accelerat ritmul de expansiune, prin deschiderea a 9 magazine in primele 11 luni ale lui 2008.

In 2008, reteaua olandeza de supermarketuri a ianuagurat cate un magazin in Constanta (iunie), Chisineu Cris (iunie), Ineu (august), si cate doua unitati in Arad (octombrie), Resita (noiembrie) si Deva (noiembrie).
O data cu aceste deschideri reteaua Spar numara in prezent 23 de supermarketuri, Spar avand ca obiectiv de dezvoltare pe termen mediu deschiderea de magazine in 55 de locatii, inclusiv in Bucuresti.

Din perspectiva strategiei pe termen lung, Spar isi propune sa deschida magazine in toate orasele importante ale tarii, ajungand la un total de 250 de locatii la nivel national.

Supermarketurile sunt operate de firma Spar din Arad, care detine franciza pentru Romania a grupului olandez. Compania romaneasca, parte a Astral Impex Arad, intentioneaza sa extinda franciza si prin intermediul altor parteneri din tara.

Auchan: investitii de 40 mil. euro in doua noi hypermarketuri

Retailerul francez a asteptat ultimele doua luni ale anului pentru a anunta deschiderile din 2008: in Suceava, pe 15 octombrie, si in Bucuresti, zona Militari, in prima parte a lunii decembrie, investitia intr-un astfel de magazin cifrandu-se la circa 20 mil. euro.

Auchan a mai incetinit putin ritmul extinderilor anul acesta, fata de 2007, cand a inaugurat trei noi unitati in Targu-Mures, Timisoara si Pitesti.

Auchan Romania opereaza in prezent cinci hipermarketuri la nivel national, situate in orasele Bucuresti, Pitesti, Cluj, Targu-Mures si Suceava. In plus, retailerul va continua dezvoltarea retelei si in 2009, sustinand ca in pofida crizei financiare nu renunta la investitiile planificate.

Citeste si:

Auchan a deschis primul sau magazin in Romania, in noiembrie 2006, in cartierul bucurestean Titan, dupa o investitie de 40 milioane euro.

Mega Image a atacat pe doua fronturi: magazine proprii si rebranduirea retelei La Forumi

Reteaua de magazine Mega Image a inaugurat de la inceputul anului doua magazine proprii, respectiv Mega Image Brancoveanu (in februarie) si Mega Image Valea Oltului (in iunie). Pe langa acestea, compania a rebranduit si redeschis trei din fostele magazine La Fourmi, respectiv Mega Image Camil Ressu (octombrie), Mega Image Tunari (noiembrie) si Mega Image Mosilor (noiembrie).

Compania a finalizat la 1 septembrie 2008 achizitia celor 14 magazine La Fourmi, preluate anul acesta, pentru care a platit 18,6 milioane euro. Fostele supermarketuri La Fourmi sunt situate in Bucuresti si vor fi rebranduite de catre Mega Image pana la finele lui 2009. Procesul de rebranding va costa in jur de 3,5 mil. euro.

Reteaua de supermarketuri Mega Image isi va concentra planurile de expansiune pentru 2009 tot in jurul Capitalei, unde intentioneaza sa deschida opt magazine noi, ajungand astfel la un numar total de 48 de unitati.

Rewe s-a extins prin toate diviziile

Compania de retail Rewe Romania, prezenta pe piata din Romania prin intermediul diviziilor Billa, Penny Market, Penny Market XXL si Selgros.

Lantul de supermarketuri Billa are in momentul de fata o retea formata din 33 de magazine in 23 de orase mari din tara, dintre care 5 deschide anul acesta.

Reteaua de bunuri de larg consum Selgros Cash&Carry Romania detine in prezent 17 magazine in Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Targu Mures, Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timisoara, Craiova, Bacau, Galati, Suceava, Iasi, Constanta si Braila.

Anul acesta, compania si-a extins reteaua cu o singura unitate, respectiv magazinul Selgros din Braila, inaugurat in luna martie, in urma unei investitii de aproximativ 20 milioane euro. Planurile Selgros pentru 2009 prevad inaugurarea a doua magazine noi, fiecare dintre ele necesitand o investitie de aproximativ 15 mil. euro.

Germanii de la Rewe au continuat si expansiunea Penny Market, prin inaugurarea a inca doua magazine, dintre care un Penny Market XXL. Astfel, reteaua a ajuns la 52 de magazine, 46 de unitati Penny Market si 6 Penny Market XXL.

In prezent, exista 58 magazine Penny Market si Penny Market XXL, in aproape toate regiunile din tara, dintre care 8 au fost inaugurate in 2008.

Plus Discount a inaugurat 20 de noi unitati

Plus Discount Romania, membra a grupului Tengelmann, a deschis anul acesta 20 de noi locatii, atingand un total de 68 de magazine de tip discounter.

Daca anul trecut retailerul german deschisese doar 13 noi unitati, anul 2008 este mult mai aprope de stategia pe termen lung a companiei care prevede un ritm de expansiune de circa 25-30 de magazine pe an.

Retailer-ul german isi propune ca pana la sfarsitul anului 2010 sa ajunga la un numar de 175-200 de magazine pe piata romaneasca.

Tinta celor de la Plus sunt orasele de peste 15.000 de locuitori, costul unei locatii ridicandu-se la valoarea de circa 2 mil. euro.

miniMax Discount a ajuns la 20 de magazine

Operatorul retelei de magazine de tip discount MiniMAX Discount si-a extins reteaua de magazine in 2008 cu 8 noi unitati in Arad, Turnu Magurele, Titu, localitatea Calan din judetul Hunedoara, Turda, judetul Cluj, Stefanesti, judetul Arges, Pascani, judetul Iasi si Victoria, judetul Brasov. Prin deschiderea celor 8 magazine, reteaua a ajuns la 20 unitati.

MiniMax Discount este o companie romaneasca ce a intrat pe piata in primavara lui 2005, care vizeaza
deschiderea a peste 100 de magazine in toata tara.