"Piata este saturata de oferte, iar clientii sunt foarte indecisi, apreciind ca raportul calitate-pret in perioada de criza este unul inselator. Decisi sunt numai cei care isi propun un buget si gasesc oferta care corespunde. Preturile au scazut in mod firesc in functie de reducerile pe care le-au inregistrat furnizorii de materiale, precum profile, sticla, feronerie, dar si de politica de profit pe care a adoptat-o fiecare producator in parte", a declarat, citat de NewsIn, presedintele Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), Valentin Petrescu.

De asemenea, Valentin Petrescu a mentionat ca scaderea preturilor nu a fost mare, dar au fost create conditii avantajoase pentru cumparator, precum avans zero, rate fara dobanda mare, termene de plata peste 30 de zile."Scadere preturilor nu a fost spectaculoasa si nici nu trebuie sa fie pentru ca afecteaza calitatea in mod negativ", a spus Petrescu.

In ceea ce priveste numarul de companii care activeaza in acest sector, reprezentantul PPTT a declarat ca nu se poate face o estimare exacta, deoarece in primul trimestru al anului 2009, marile companii au redus activitatea la o saptamana de lucru de 3-4 zile, iar cele mici au sistat temporar activitatea, trimitand angajatii in somaj tehnic.

Totodata, acesta a adaugat ca, dintre cei aproximativ 60.000 angajati care functionau la sfarsitul anului 2008, circa 10-15% au fost disponibilizati prin reducerea sau sistarea activitatii, in prezent numarul acestora ajungand la 50.000.

"Activitatea firmelor din domeniul materialelor termoizolante se imparte in doua directii, si anume, cea rezidentiala si cea pentru cladirile business, sau de birouri. Pentru partea rezidentiala, scaderea pietei a fost de circa 50% in primele cinci luni ale anului fata de anul precedent, pe fondul lipsei proiectelor de reabilitare termica si al crizei actuale. In ceea ce priveste cladirile business, piata a mers pe un ritm continuu", a mai spus presedintele PPTT.

Piata de tamplarie termoizolanta a avut, in anul 2008, valoarea de aproximativ 850 milioane de euro, cu 17% mai mica decat in anul precedent, cand s-a ridicat la un miliard de euro.

Printre principalele companii care activeaza in Romania pe piata de tamplarie termoizolanta se numara furnizorii de sisteme (profile) Gealan, Rehau Polymer, VEKA, Teraplast Bistrita, Profine, precum si producatorii Lipoplast, Suki, Far Est, Aplast, Amvic Ferestre.