"Continuarea programului de restructurare este singura sansa de salvare a companiilor si, oricat de dureroase ar fi disponibilizarile de personal, riscul ca aceste companii sa intre in faliment este foarte mare avand in vedere actuala situatie de colaps financiar la calea ferata. Prin urmare, daca aceste companii ar intra in faliment, am fi nevoiti sa disponibilizam tot personalul de la calea ferata, nu doar cateva mii", a declarat, intr-un comunicat, Boagiu.

Ministrul va stabilit cu sindicatele un program mai larg de redresare a companiilor punand accent pe investitii, pe reducerea cheltuielilor si pe o mai buna colectare a veniturilor, in conformitate cu tintele prevazute in acordul semnat de Guvernul cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana.

"Nu vom reusi peste noapte sa readucem aceste companii la situatia din anul 2000, ultimul an cand au functionat fara pierderi, dar acest plan de eficientizare este unica sansa pe care o avem pentru salvarea lor, a afirmat Anca Boagiu.

Citeste si:

Ea a schimbat mandatele directorilor generali ai companiilor din subordine, astfel incat acestia si fie raspunzatori pentru atingerea tintelor de eficientizare a societatilor.