"Sunt nemultumit de modul in care evolueaza lucrarile pe autostrada Transilvania, mi-as fi dorit sa fim in situatia sa nu avem bani pentru cate lucrari putem face si suntem intr-o situatie exact inversa", a declarat, citat de NewsIn, primul ministru Calin Popescu Tariceanu. Declaratiile au fost facute la Oradea cu ocazia unei intalniri cu autoritatile locale si cu reprezentantii liberali din Banat, Crisana si Transilvania. El acriticat dur faptul ca lucrarile pe autortrada Transilvania aproape ca s-au oprit si asta in ciuda faptului ca bani exista pentru executarea lucrarilor.

"Am prevazut bani in buget si nu se executa.Sigur sunt probleme obiective, ca in judetul Bihor nivelul somajului este foarte scazut si nu se gaseste forta de munca, dar acest lucru nu este un motiv ca lucrarile sa intarzie. Am stabilit o noua strategie in ceea ce priveste desfasurarea lucrarilor la autostrada.In loc sa facem pe tronosane pe cele trei portiuni A ,B si C am hotarat sa incepem dispre granita spre Oradea si Cluj, in asa fel incat sa putem da in folosinta tronsoane pe care sa se realizeze circulatia catre Ungaria cat mai fluent, dar, din pacate, nu se intampla mare lucru", a mai spus Tariceanu.

Premierul a dorit sa afle personal despre situatia din Bihor ."Astazi (n.red. vineri ) am cerut informatii despre modul in care se lucreaza in judetul Bihor si va spun ca sunt foarte nemultumit.Am sa discut si cu ministrul transporturilor acesta problema, pentru ca nu vreau ca acest proiect sa acumuleze intarzieri pe care ulterior sa nu le putem recupera."

Totodata, primul ministru a sublinat faptul ca este nevoie ca in momentul in care se va trece granita spre Ungaria sa nu se mai mai simta - si asta nu inseamna doar proceduri vamale si de politie, dar trebuie ca si retelele de transport rutier si feroviar sa se dezvolte.
Un alt proiect care este in discutie cu partenerii ungari este drumul rapid Baia Mare-Vaia . "Acesta va fi un drum cu patru benzi. In cazul in care proiectul nu se va realiza , banii se vor folosi pentru modernizarea drumului existent ", a mai adaugat Calin Popescu Tariceanu.

Amenintarile lui Berceanu

Citeste si:

La inceputul lunii octombrie, ministrul PD al Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat si el nemuiltumit de lucrarile pe autostrada Bechtel si a amenintat cu rezilierea contractului. In opinia lui Berceanu, cu Bechtel s-a semnat un contract politic pentru prietenia romano-americana, „lucru care nu e prea corect din punctul de vedere al UE". El a spus ca documentul este prost facut: firma are toate drepturile, iar partea romana numai obligatii.

Berceanu a afirmat ca ministerul va aplica sanctiuni de intarziere, iar, daca va fi cazul, va lua in discutie si posibila reziliere a contractului. „La inceput vom aplica penalitatile prevazute in contract si, daca nici cu aceste masuri lucrurile nu merg mai bine, atunci s-ar putea sa ne gandim si la alte variante, inclusiv orice fel de masuri, pana la rezilierea contractului. Momentan sunt in urma", a declarat Berceanu.

Ministrul a afirmat ca, daca Bechtel nu va fi in stare sa-si restecte angajamentele, va dicta sanctiuni. „Noi avem bani cat poate Bechtel sa lucreze, numai ca nu au putut sa lucreze atat de mult. Sigur ca au intampinat si anumite probleme. Dau explicatii ca intarzie pentru că a plouat, pentru ca, probabil, cand s-a incheiat contractul si-au inchipuit ca Romania e in Sahara.”, a spus ministrul.

Radu Berceanu a adaugat ca nu este problema lui sa gaseasca muncitori pentru Bechtel, deoarece firma reclama ca nu are suficienti oameni. „Statul roman nu are nici o obligatie contractuala sa le aduca chinezi, moldoveni sau alti muncitori. La banii pe care ii iau, e problema lor, iar a noastra este sa vedem daca sunt in stare sa faca ceea ce s-au angajat. Nici intr-un caz nu sunt dispus sa stau sa admir cum Bechtel sta si ne da explicatii ca a gasit trei bombe. Inclusiv bombele fac parte din riscurile meseriei”, a spus Berceanu.