Sorin Mititelu (foto), directorul segmentului de retail din cadrul BCR, cea mai mare banca locala dupa valoarea activelor detinute, apreciaza ca volumul finantarilor acordate de banci persoanelor fizice (retail) va cunoaste in continuare o crestere sustinuta, in pofida contextului economic general.
"In zona de retail vom avea in continuare crestere, desi statisticile oficiale nu reflecta o asemenea tendinta, pentru ca sunt realizate pe sold. De asemenea, sentimentul general este ca in 2012 contextul economic general a fost mai bun decat in 2011. Acest lucru se vede si in gradul de incredere al consumatorilor", a declarat Sorin Mititelu, la un seminar organizat de BCR.

In opinia sa, tendinta sau intentia de consum a romanilor se afla pe o panta ascendenta, ceea ce stimuleaza si business-ul de retail al bancilor (prin finatari pentru persoane fizice), segment "al carui potential poate fi usor de evaluat uitandu-ne la capacitatea gospodariilor de a pune bani deoparte" - in depozite. "Incep sa existe bani care pot fi redirectionati catre consum, care se reflecta in special in consumul de produse cu folosinta indelungata, mai ales in IT. Un astfel de proces nu putea decat sa aiba un impact pozitiv si asupra produselor bancare. In acelasi timp, are loc, odata ce piata se dezvolta, si un proces de selectie al furnizorilor de servicii financiare si produse financiare".

In prezent, conforma unui studiu realizat de GfK pentru BCR, un client realizeaza in medie lunar un numar de 8,8 contacte cu o institutie bancara, indiferent daca efectueaza retrageri de numerar sau este contactat de banca respectiva. "Aceasta schimbare in comportamentul clientului de a accesa din ce in ce mai multe produse si servicii finaciare se reflecta si in numarul de contacte, desi in Cehia de exemplu numarul acestora ajunge la 15, iar in Austria la 20. La noi predomina contactele dominate de nevoie de numerar, care reprezinta o pondere de 82% din tranzactiile efectuate", a spus Mititelu.

El a adaugat, de asemenea, ca tranzactiile cu numerar vor avea in viitor un cost in crestere, in contextul in care bancile vor pune un accent mai mare pe tranzactiile online sau cu cardul direct la plata prin intermediul POS-urilor (Point of Sale).

BCR a inregistrat in 2012 o pierdere neta de 1,2 miliarde lei (277 milioane euro), pe fondul majorarii cu 68,2% a costului cu provizioanele, la 3,62 miliarde lei (813,3 milioane euro), in conditiile in care rezultatul operational a fost de 2,35 miliarde lei, apropiat de nivelul din 2011.

In primul trimestru din 2013, BCR si-a diminuat pierderile nete cu 96,1%, de la 307,8 milioane lei (70,7 milioane euro) inregistrate in trimestrul intai din 2012, la 12,1 milioane lei (2,8 milioane euro) la finele lunii martie 2013.

Sursa foto: Agerpress

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri