"Falsificarea politelor de asigurare este un fenomen care ia amploare. In ultimul an, Carpatica Asig a inregistrat o crestere cu 10-12% a tentativelor de frauda. Compania a mai semnalat public consecintele grave ale acestei tendinte, fiind singurul asigurator care a sesizat in mod repetat autoritatile.", arata Carpatica.

Statisticile arata ca fraudele reprezinta intre 2 si 6,5% din volumul daunelor inregistrate de asiguratori. Printre cele mai des intalnite forme de frauda se numara nepredarea primelor de catre intermediat (agent sau broker) catre asigurator, falsificarea politelor de catre asigurat sau de catre terte persoane, inscenari de accidente sau falsificarea de inspectii de risc. Cele mai multe tentative de frauda se inregistreaza la asigurarile auto si la cele de bunuri.

Societatea Carpatica Asig recomanda modalitatile de verificare a autenticitatii politelor de tip RCA si CASCO. Compania isi sfatuieste clientii sa verifice documentele intrucat, in ultima perioada, au aparut polite false, emise in numele Carpatica Asig. "In ultima perioada falsi asiguratori din Bucuresti au vandut polite in numele Carpatica Asig, aceste cazuri fiind anchetate de Politia Capitalei. Politia a deschis mai multe dosare penale in cazurile falsificatorilor de polite.", potrivit companiei.

Citeste si:

Pentru asiguratii care au suspiciuni sau probleme privind autenticitatea politelor RCA si CASCO, compania recomanda verificarea validitatii politei cu ajutorul bazei de date Cedam, la adresa cedam.csa-isc.ro. Aceasta centralizeaza politele RCA incheiate pe teritoriul Romaniei. Introduceti numarul de inmatriculare al autovehiculului si se va afisa polita de asigurare in vigoare pentru numarul respectiv. De asemenea, puteti apela si cere detalii privind autenticitatea politelor la urmatoarele numere de call-center: 0269-222877, 0269-205202, 021-3275026, 021-3272025, 021-3275024, 021-3275023, 021-3275021 si 021-3275020.

Carpatica Asig a subscris anul trecut prime de 481,7 milioane de lei, in crestere cu 61% fata de 2012, ca urmare a majorarii numarului de clienti, de la peste 950.000 la 1,35 milioane, iar daunele platite au urcat cu 47%, la 276 milioane de lei, a anuntat asiguratorul. "Lichiditatile companiei depasesc 90 milioane de lei. Numarul de reclamatii a scazut cu 21% in 2013, comparativ cu anul anterior", se arata intr-un comunicat al asiguratorului de la inceputul lunii.