Leasingul operational si managementul flotei auto, obiectul de activitate al noii companii, implica printre altele servicii de finantare a utilizarii autovehiculului, de intretinere, livrare, inmatriculare, administrare a anvelopelor, asigurari, consultanta si gestiune a combustibilului. Aceasta activitate implica externalizarea, de catre companii, a serviciilor legate de managementul flotelor auto, catre firme specializate.

"Spre deosebire de concurentii nostri directi, noi nu ne vom propune o anumita cota de piata pentru 2007. Pe termen scurt, obiectivul nostru principal este acela de a ne fideliza portofoliul de clienti existenti deja pe leasingul financiar si de a le oferi un produs nou, in concordanta cu nevoile lor. Asadar, cifrele pe care le vom realiza anul viitor vor dezvalui, de fapt, succesul politicii noastre de retentie. Pe termen mediu, ne propunem plasarea in esalonul fruntas al companiilor de profil", a afirmat pentru NewsIn directorul executiv al Unicredit Fleet Management Romania.

"Referitor la strategia pe care o vom aborda, aceasta este una diferita fata de cele existente deja, in sensul ca vom implica pe cat mai mult posibil clientii in constructia produsului pe care il doresc. Ne dorim, asadar, un grad ridicat de interactivitate", a adaugat Adrian Petcu.

In ceea ce priveste integrarea noii companii in structura grupului Unicredit Leasing, misiunea noastra va fi una mult usurata de actiunile intreprinse pana acum, in sensul ca aparitia noastra va coincide cu faza finala a fuziunii si va da un semnal foarte clar despre forta si stabilitatea grupului Unicredit Leasing. Nu toate companiile mari isi permit riscul de a imixtiona strategia de dezvoltare cu cea a unei fuziuni", a mai spus Petcu.

Citeste si:

Printre bancile care desfasoara deja operatiuni de leasing operational pe piata romaneasca se numara BRD-Group Societe Generale, prin ALD Automotive. O alta banca franceza care va oferi servicii de leasing operational pe piata romaneasca va fi BNP Paribas, prin compania specializata denumita Arval, care urmeaza sa intre pe piata din Romania. Pe piata mai functioneaza si compania independenta Fleet Management Services (FMS), care ofera servicii de administrare a flotelor auto si servicii de inchirieri de masini pe termen lung (intre un an si cinci ani).

in ceea ce priveste cadrul normativ al activitatilor de leasing, directorul executiv al Unicredit Fleet Management Romania a spus ca, facand o comparatie intre normele existente pana la jumatatea lui 2006 si cele aparute spre finalul anului, trebuie remarcata o imbunatatire semnificativa a cadrului legislativ al leasingului operational. "Desi inca mai exista cateva puncte neclare, avem convingerea ca acesteaa se vor rezolva in cursul anului 2007, odata cu integrarea europeana", a spus Adrian Petcu.

Unicredit Fleet Management Romania face parte din grupul UniCredit Leasing, grup care a estimat, pentru anul 2006, o valoare a contractelor finantate de circa 400 milioane euro, estimarile pentru 2007 indicand o crestere a afacerii cu cel putin 12,5%, pana la minimum 450 milioane euro, potrivit directorului UniCredit Leasing, Septimiu Postelnicu.

UniCredit Leasing este o companie formata prin fuziunea HVB Leasing si UniCredit Leasing, care vor incheia anul 2006 cu contracte finantate in valoare de circa 200 milioane euro fiecare, a spus Postelnicu. "Obiectivul nostru de anul viitor va fi o crestere peste cea a pietei. Asadar, daca inchidem anul cu 400 milioane euro, atunci ne asteptam la un volum de 450 milioane euro minimum si, bineinteles, proportional, o profitabilitate crescuta", a estimat Postelnicu. Nou-formata entitate rezultata in urma unirii operatiunilor celor doua companii de leasing va fi lider de piata.