Atacul de tip "phishing" presupune inselarea increderii persoanelor vizate, prin insusirea unei false identitati in mediul Internet, fara afectarea fizica/informatica a sistemelor institutiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea bancii si destinate utilizatorilor de posta electronica, sunt realizate astfel incat sa poata fi considerate informari oficiale si legitime ale bancii.

Din punctul de vedere al graficii si continutului, formularul atasat in e-mail-urile capcana este asemanator paginii corecte de furnizare a serviciilor Bancii Carpatica. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicita date personale de autentificare precum cod client, utilizator si parola.

Astfel, mesajele electronice de tip „phishing” reprezinta tentative de furt de date personale/ bancare, iar persoanele vizate (clientii bancilor) nu trebuie sa raspunda sub nici o forma completand datele cerute.

In cazul Raiffeisen, e-mailul se prezinta ca o campanie a institutiei financiare de securitizare a bazei de date, unde clientilor le sunt solicitate via e-mail datele conturilor personale.

Pe site-ul oficial al RZB
pot fi gasit sfaturi catre clienti privind securitizarea informatiilor pastrand confidentialitatea acestora si nedivulgarea lor in nicio circumstanta prin raspunderea la atacurile venite prin e-mail, ci redirectionarea acestora la centrala@rzb.ro sau sa le semnalati la numarul de telefon 0800.802.02.02 (apel gratuit).

„Pe site-ul real al institutiei, www.carpatica.ro (Produse si servicii/ Alte produse si servicii/ Internet Banking/ Securitate), exista un document privind securitatea, confidentialitatea informatiilor si modul in care clientii pot evita fraudele on-line. BCC reaminteste clientilor sai ca banca nu a solicitat si nu solicita, in nicio situatie, informatii confidentiale prin e-mail (de ex. user/ parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN)”, se mentioneaza in comunicatul BCC.

Totodata, ii sfatuieste pe clienti sa consulte informatiile privitoare la securitatea serviciului internet banking BCC e-SMART, disponibile si pe site-ul bancii si sa fie atenti la elementele de securitate care certifica veridicitatea site-ului prin intermediul caruia este oferit acest serviciu.

Clientii care primesc astfel de mesaje electronice sunt rugati sa contacteze urgent banca la numarul TelVerde 0800-807807 (numar de telefon apelabil gratuit din reteaua Romtelecom).